Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
avsaknaden av firewire, usb2 på Canons...
- Trådstartare lotelo
- Start datum
Det skulle nog knappast gå ändå. För att lagra på en Ipod måste man väl ha en klumpig kortläsare till den? USB och Firewire kräver med största sannolikhet en dator som kan prata med Ipoden, det räcker nog inte med en kamera, oavsett om den har USB2/Firewire eller ej.
lotelo
Aktiv medlem
Jag skulle inte vilja kalla den klumpig. medieläsaren alltså. Det räcker med en sån plus en ipod..
Nu funkar det iof inte ändå då men.
I läsaren stoppar du ju kortet. Då spelar det ingen roll vad kameran har för gränssnitt. Du kan gömma kameran bakom ryggen när du tankar över så att den inte ser ;-)lotelo skrev:
Den är ju större än Ipoden. Då är iofs inte den så hemskt stor, men ändå.lotelo skrev:
Jag skulle inte vilja kalla den klumpig.
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Missar jag något här? Du ansluter ju inte den till kameran direkt, utan tar ut kortet ur kameran, stoppar in det i medialäsaren och tankar av bilderna. Det är i det läget helt ointressant vad kameran stöder eller inte.lotelo skrev:
Jag skulle inte vilja kalla den klumpig. medieläsaren alltså. Det räcker med en sån plus en ipod..
edit: efter ett rafflande upplopp, snubblade Fredrik till och Jim tog hem en knapp seger.
JJ.
Aktiv medlem
lotelo
Aktiv medlem
Oj så simpelt alltså. Undrar hur sjutton detta ska gå innan man har ordning på hur allt funkar på de där digitala sakerna..
Då köper man läsaren då
Fast jag klarar nog inte att mäckla bakom ryggen. Går och gömmer mig någonstans då...
Och här ska jag trippeltänka innan för att undvika dumma frågor..
Då köper man läsaren då
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Finns bara en sorts dumma frågor. De man aldrig ställer. ;o)lotelo skrev:
lotelo
Aktiv medlem
Ja, det är dessa kablar jag inbillade mig att man skule kunna trycka in i en digitalkamera också. Tydligen hade jag övertro på tekniken eftersom man måste plocka ur kortet..
Fredrik, du har rätt. Ni kanske får skratta fler gånger innan jag är klar med vad jag har..
Godnatt.
Oj, det låter som en läskig vidareutveckling av Orwells idé ;-)lotelo skrev:
JalleS
Aktiv medlem
Stryk väl...
USB2.0 är bakåtkompatibelt med USB1.1
--jalle
USB2.0 är bakåtkompatibelt med USB1.1
--jalle
paco skrev:
USB 1 & 2 är väl kompatibla. Hastigheten skiljer sig rätt rejält, men de ska funka mot varandra. Sen hjälper det ju inte att bara ha USB2 i ena ändan, oavsett vad det är.
Eller har det hänt nåt med USB på senaste tiden?
Damocles
Aktiv medlem
Dock kräver USB en master/slave konfiguration medans Firewire i regel brukar ha bättre stöd för direkt överföring mellan sina enheter via så kallad peer to peer teknik. Altså, firewire fungerar att köra mellan två videokameror, eller dylika ting. USB kräver i regel en dator eller annan kontroller(vissa printrar stödjer direktkommunikation mot kameran).USB 1 & 2 är väl kompatibla. Hastigheten skiljer sig rätt rejält, men de ska funka mot varandra. Sen hjälper det ju inte att bara ha USB2 i ena ändan, oavsett vad det är.
Eller har det hänt nåt med USB på senaste tiden?