Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bästa handskarna för foto så här i vintertid?
- Trådstartare schaki
- Start datum
jansta
Aktiv medlem
Jag använder fingervantar med gumminoppar i handen och på fingrarna. Det är egentligen tunna stickade arbetsvantar. Det blir kallt i de med men jag har ett par stora tumvantar som jag har utanpå när jag inte hanterar kameran.
De är billiga jag köpte en packet med 10 st då har jag extrapar i jackan om de första blir fuktiga.
/Jan
De är billiga jag köpte en packet med 10 st då har jag extrapar i jackan om de första blir fuktiga.
/Jan
bildsten
Aktiv medlem
Det finns en typ av vantar som är avsedda för t.ex jakt och fiske vintertid. Vissa kan man bara sticka ut avtryckarfingret på genom ett hål, på andra kan man vika undan yttre delen av vanten på båda händerna. Finns på Jula (billiga), sportaffärer som säljer jaktutrustning (dyrare) och förmodligen på en hel del andra ställen. Svärmor stickade för många år sedan ett par vantar till mej som saknade yttersta delen av fingrarna. Sådana kallades i min barndom för fiskvantar och användes av torgmadamerna som sålde fisk på torget. Känner du någon som kan sticka så är det ett tips att önska sådana som julklapp...

JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Svarta innervantar med noppar kostar hos Clas Ohlsson 8 kr/paret. Det går bra att ha ett par fodrade fingervantar eller handskar ovanpå. Jag kan hantera de viktigaste funktionerna med kameran som avtrycket med ytterhandskarna på.
Graal
Avslutat medlemskap
Jag använder ett par Hestra Pro-Active fingerhandske med windstopper och microfleece på utsidan samt skinn i handgreppsdelen. Funkar bra med alla mina kameror, t.om den pilliga digitalkompakten. Är det riktigt kallt använder jag ett par supertunna Craft sport-handskar som innerhandske. När man inte håller kameran i handen kan man också komplettera med en varm ytterhandske av tummodell.
Makten
Aktiv medlem
Om det inte hade funnits tre miljoner onödiga forumkategorier så hade du antagligen sett den här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=52426
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=52426