Björn Hasselrot
Aktiv medlem
...till canon 450D för ca 3000 kr är...??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
...till canon 450D för ca 3000 kr är...??
Jag skulle utan tvekan satsa på Canon 55-250 IS i den prisklassen.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123621 (idag 2875 kr)
Motljusskydd: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240388
Har du möjlighet att gå upp till 4.000 kr om det är vad begagnade Canon 70-200 4.0L ligger på idag så är det också ett mycket bra köp!
Då får man väga IS och låg vikt (55-250) mot grym bildkvalité och ljusstyrka i tele-läget (70-200).
Det går inte att både äta kakan och ha den kvar.55-250 är otroligt prisvärt i min mening just p g a mycket effektiv IS och lågt pris. Skärpan är t o m bra i mitten av bilden, men sämre längre ut. Skulle jag vara du hade jag kikat på om den kan leverera den bildkvalité du vill åt, annars kika på t ex 70-200/4.0L eller någon 70-200/2.8 om du kräver ännu mer ljus.
Jag hade utan tvekan köpt ett begagnat canon 70-200/4L USM istället för Canon 55-250 IS eller 70-300 IS! Det går inte att jämföra bildkvalité, prestanda och byggkvalité med 70-200/4L USM!!!
IS är inte så viktigt så jag skulle välja dom 2 billigare istället för canon 70-200/4L USM !
Jag har själv gått på många nitar som jag inte skulle göra om jag fick starta om från början igenKöp ett L-objektiv från början, har du inte råd spara ihop och köp det senare! Köper du något av dom billigare kommer du sälja det och köpa ett L-objektiv efter några månader iallafall!!!
/M
Ok. det låterVad är ett L-objektiv, lite nybörjare
![]()
Det vill du egentligen inte veta, stackars pöjk..![]()
Vad tycker ni om 4600 för ett 9 månader gammalt 70-200/4? Vill ha ett till våren och verkar inte finnas så många av nån version till salu nu och så dök detta upp.. kan väl egentligen tänka mig alla versionerna förutom 2.8 IS. Är det överpris med 4600? Och är det bara att glömma att fota fåglar med det?