Annons

Bak-focusering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Har börjat testa min nya 1D mark2 och upptäckt att den fixar inte focus på nära håll med min 28-70/2.8L.

Ringde Canons verkstad och de sa att de kunde ordna det men att det var lång väntetid nu.

Trist att behöva skicka nya kameran och tyvärr skulle inte ett utbyte hjälpa då ersättaren säkert måste trimmas mot mina gluggar med. 28-70:n funkar bra med min 1n så det är säkert huset som måste trimmas, 70-200/2.8 funkar som den skall också.

Någon fler som råkat ut för detta fenomen på sina Canon DSLR? Minns jag rätt var detta ett stort problem med 10D. Vart skickade ni era hus och hur lång tid tog det? Blev det bra sedan?

I Upplands-Väsby hittar du en firma som heter Stockholm Central Service. De städar inte Stockholms central utan är en auktoriserad Canon-verkstad. Där kan du kanske få snabb hjälp.

Det var dem jag fick svaret att det var lång väntetid just nu av... :(

Lite märkligt att man har CPS center för Sverige i Göteborg och inte i Stockholm!

jag lämnade in min 1D MKII i vintras och fastän man e CPS medlem så tog det nästan 2 veckor. skickade med min objektiv oxå så att dom skulle kunna testa dom mot objektiven. Dom gjorde en liten justering på kameran samt på ett av objektiven, lite lustigt att det var det objektivet som var mest skarp.. fast felen kanske tog ut varandra.

jag lämnade in grejorna i Göteborg, sedan skickade dom det till stockholm för dom hade för mycket att göra här. sedan blev det lite strul med frakterna mm.

kontentan är att hade grejorna stannat i Göteborg så hade doet nog vart bra service, det var do i STH som var otrevliga när man ringde mm.

jo det gick på garantin oxå.

Tack för infon!

Har provat ringa SCC i någon timme nu och klart är att de proiriterar iaf att korta ner verkstadsköerna före telefonköerna! ;)

Får åka förbi med prylarna i morgon och se vad de säger.

ANNONS
Götaplatsens Foto