Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterigrepp till Nikon D200
- Trådstartare Schäfern
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Mycket funktionellt för frihandsfoto, dock något bulkigt för min smak. De analoga greppen var smäckrare. Tyvärr så flexar greppet på tok för mycket vid användning av stativ, så jag plockade bort mitt och sålde det.Schäfern skrev:
Hej!
Är det någon som kör med batterigrepp till sin d200 och isf vad tycker ni om det?
Jag funderar på att skaffa ett.
Anders
jorgene
Aktiv medlem
Tycker själv att det är nästintill ovärderligt vid fotojobb där man tar mycket i höjdformat. Sedan är det väl inget under av ergonomi, men det är väl priset för att man puttar in två batterier "på tvären" i detta grepp, samt att man vill ha alternativet med sex AA-batterier "på tvären" (oerhört tryggt vid resor, viktiga jobb, etc. En stor anledning till att jag vill ha greppet).
Att det verkar vara lite instabilt på stativ har jag aldrig tänkt så mycket på, eftersom jag i stort sett bara använder stativ med längre telen, och då monterar man ju stativet på objektivets fot.
Att det verkar vara lite instabilt på stativ har jag aldrig tänkt så mycket på, eftersom jag i stort sett bara använder stativ med längre telen, och då monterar man ju stativet på objektivets fot.
J.Weinö
Aktiv medlem
Gillar greppet skarpt, kör i princip med det hela tiden.
Kameran med grepp sitter som en smäck i mina händer.
Sen håller jag med Paul om det flexar mellan grepp & hus vid stativanvändande, men jag tror att det är mer en känsla för bilderna blir bra ändå.
Kör jag med min 70-200 så sätter jag den i stativet istället för huset,
precis som Jörgen beskriver.
Kvalitetsmässigt så håller det inte samma känsla som det gedigna kamerahuset.
Trots dessa brister vill jag inte vara utan det.
Kameran med grepp sitter som en smäck i mina händer.
Sen håller jag med Paul om det flexar mellan grepp & hus vid stativanvändande, men jag tror att det är mer en känsla för bilderna blir bra ändå.
Kör jag med min 70-200 så sätter jag den i stativet istället för huset,
precis som Jörgen beskriver.
Kvalitetsmässigt så håller det inte samma känsla som det gedigna kamerahuset.
Trots dessa brister vill jag inte vara utan det.
Palletheking
Aktiv medlem
Egentligen inget problem för vanlig stativfotografering, ex sportmotiv med teleoptik, där stativet enbart fungerar som extra stöd. Men för macrofotografering och andra typer av motiv som kräver total låsning av kompositionen så flexar det så mycket, att man ibland måste börja om från början, vilket kan vara mycket irriterande.nicrosoft skrev:
Fick hem mitt i veckan, har inte provat det med stativ än.
Det ger en helt annan känsla när man håller i kameran med det på. Visst är D200 skön att hålla i utan men med är den underbar.
nicrosoft
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Egentligen inget problem för vanlig stativfotografering, ex sportmotiv med teleoptik, där stativet enbart fungerar som extra stöd. Men för macrofotografering och andra typer av motiv som kräver total låsning av kompositionen så flexar det så mycket, att man ibland måste börja om från början, vilket kan vara mycket irriterande.
Låter bra det. Jag kommer i huvudsak att använda enbensstativ och tele när jag fotar fotboll.
Palletheking
Aktiv medlem
Du kommer uppskatta ditt MB D200 till fullo. Jag kan sakna mitt grepp när jag använder min 70-200, framför allt vid vertikalfotografering. Balansen och stabiliteten vid vanlig fotografering är onekligen överlägsen med greppet monterat.nicrosoft skrev:
Låter bra det. Jag kommer i huvudsak att använda enbensstativ och tele när jag fotar fotboll.