Annons

Bedömning av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Tusse

Aktiv medlem
Att lägga in bilder för bedömning är självklart tycker jag, har lagt in både dåliga och mindre dåliga bilder, eftersom jag anser mig stå på nybörjarstadiet så blir jag oftast bedömd av nybörjare vilket inte är så givande.
Jag tror att en van fotograf kan göra en riktigare bedömning av tekniken utan att bara se objektet och kan föreslå förbättringar.
Skulle man inte kunna tänka sig att har man bedömt en bild i den ena ”Bildkritik” måste man göra en bedömning i den andra polen ”Nybörjare” och vise versa.
Det kanske är så att dom som vill bli bedömda av lite kunniga fotografer ska hamna i en pol för betalande medlemmar, det skulle nog göra att fler betalade.

Möjligt att jag kastat sten i ett glashus.

Bert
 
Mjae...att tvinga folk till att lämna kommentarer tror nog inte jag på. Det tror jag bara skulle resultera i att kommentarena förlorar i kvalité.

Att göra en pool till bara för betalande medlemmar kanske skulle fungera. Men den frågan som jag då ställer mig är, hur skall man få de "kunniga fotograferna" att kommentera i just den poolen? Och hur skall man definiera just en "kunnig fotograf"?
Dessutom, skall de sk "kunniga fotograferna" åläggas avgift i samma pool för att få kommentera, eller skall de tom få arvode för sina kommentarer?

Njäe, jag tycker nog att kommentarer skall ske på frivillig basis och vill man inte kommentera då skall man slippa.
Det blir nog väldigt svårt att särskilja de du vill kalla "nybörjare" från de sk "kunniga fotograferna" utan att kränka ngn...

En kommentar är iaf för mig lika mkt värd om den kommer från en "nybörjare" som om den kom från en "kunnig fotograf".

Det är min åsikt..


/Catherine
 
ANNONS