Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
begagnatpris på (ny) Nikon 70-200 Af-S VR
- Trådstartare Krippa
- Start datum
hpz
Aktiv medlem
Hej!
Har en ny Nikon 70-200 Af-S VR II upptagen ur kartong men aldrig använt skarpt.
Vad tror ni om begpris?
Ny, kartong, kvitto från Procenter (3v gammalt+ alla tillbehör.
Tack för hjälpen.
Det har inte släptt någon VRII ännu...eller rättare sagtm, de har inte kommit ut på marknaden ännu..så det är nog en VR du har...
hbengtsson
Aktiv medlem
19 kanske? Klurig fråga då II:an snart kommer och många med FX hus kommer lockas till uppgradering = lägre begpriser.
Jeppe
Aktiv medlem
Jag tror det blir svårt att få ut 19, just eftersom det nya är på ingång. Normalt sett kan man kanske förhandla sig till 10% på skyltex, om det inte redan är nedsatt. Men rent teoretiskt så säljer du objektivet, utan garanti, eftersom den bara gäller första köparen. Sen att det oftast fungerar ändå, är ju en annan diskussion.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Billigaste nypris i Sverige 20 tusen, usa-pris utan skatter och sånt ca 14 tusen med nuvarande dollarkurs, traderapriser för nyskick högst 15 tusen. 80 procent av nypris Sverige är 16 tusen, däromkring tror jag är det man kan få om man vill sälja direkt.
hbengtsson
Aktiv medlem
Men rent teoretiskt så säljer du objektivet, utan garanti, eftersom den bara gäller första köparen. Sen att det oftast fungerar ändå, är ju en annan diskussion.
Är det så? Hade jag ingen aning om...
bikeman
Avslutat medlemskap
Hej!
Har en ny Nikon 70-200 Af-S VR II upptagen ur kartong men aldrig använt skarpt.
Vad tror ni om begpris?
Ny, kartong, kvitto från Procenter (3v gammalt+ alla tillbehör.
Tack för hjälpen.
Ett problem kan nog vara att många funderar på varför du köper ett så dyrt objektiv, och sen säljer det efter 3 veckor. Kan säkert väcka misstankar.
hpz
Aktiv medlem
Ett problem kan nog vara att många funderar på varför du köper ett så dyrt objektiv, och sen säljer det efter 3 veckor. Kan säkert väcka misstankar.
det där förstod jag inte? Om man har kvitto och alla papper är i ordning, vad spelar det för roll om den är 1 dag eller 1 år gammal? Det är ju ändå garanti osv...
Jag sålde en optik som jag prcis köpt nylien, och fick flera som undrar varför? Varför ställer man ens frågan? Jag berättar gärna om det nu är så viktigt, men jag kan inte förstå varför det är intressant?
bikeman
Avslutat medlemskap
det där förstod jag inte? Om man har kvitto och alla papper är i ordning, vad spelar det för roll om den är 1 dag eller 1 år gammal? Det är ju ändå garanti osv...
Jag sålde en optik som jag prcis köpt nylien, och fick flera som undrar varför? Varför ställer man ens frågan? Jag berättar gärna om det nu är så viktigt, men jag kan inte förstå varför det är intressant?
Köper man en Nikon 70-200/2.8 och sen säljer den efter 3 veckor är det väl klart att folk undrar, är det något fel på gluggen eller vad.
Det är ungefär som att gå och köpa en ny BMW och sen sälja den efter 3 veckor, helt normalt. Ta och tänk lite grand innan du skriver, och garantin gäller bara första köparen.
hpz
Aktiv medlem
Köper man en Nikon 70-200/2.8 och sen säljer den efter 3 veckor är det väl klart att folk undrar, är det något fel på gluggen eller vad.
Det är ungefär som att gå och köpa en ny BMW och sen sälja den efter 3 veckor, helt normalt. Ta och tänk lite grand innan du skriver, och garantin gäller bara första köparen.
Tänka innan? Jag hhade 9 bilar ett år, det var inget fel på dem, och jag har aldrig undrat om varför någon haft den en kort tid...vad är en kort tid bevis på? att man byter ofta? Att man köpte fel och märkte det efter köpet? Att man plötsligt fick en skattesmäll? att man kom på att man köpte fel produkt? Så det där med att den är trasig är väl BS i de flesta fall..det är ju bara att testa gluggen så är allt löst. Och du har JÄTTEFL när det gäller garantin. Finns INGEN tillverkare som endast täcker garanti mot första köparen. Det är gentemot produkten även om det lite lagvidrigt skulle gå att klämma sig ur det. Och det vet jag sen jag arbetat för 2 elektronikleverantörer...vi har aldrig motsagt rätten till garanti för att nuvarande ägaren inte köpte produkten "ny". Så du kan "tänka lite grand" själv kanske innan du svarar.
bikeman
Avslutat medlemskap
Tänka innan? Jag hhade 9 bilar ett år, det var inget fel på dem, och jag har aldrig undrat om varför någon haft den en kort tid...vad är en kort tid bevis på? att man byter ofta? Att man köpte fel och märkte det efter köpet? Att man plötsligt fick en skattesmäll? att man kom på att man köpte fel produkt? Så det där med att den är trasig är väl BS i de flesta fall..det är ju bara att testa gluggen så är allt löst. Och du har JÄTTEFL när det gäller garantin. Finns INGEN tillverkare som endast täcker garanti mot första köparen. Det är gentemot produkten även om det lite lagvidrigt skulle gå att klämma sig ur det. Och det vet jag sen jag arbetat för 2 elektronikleverantörer...vi har aldrig motsagt rätten till garanti för att nuvarande ägaren inte köpte produkten "ny". Så du kan "tänka lite grand" själv kanske innan du svarar.
Måste vara väldigt dåliga bilar du köpte.
hpz
Aktiv medlem
Måste vara väldigt dåliga bilar du köpte.
Jag kan lista alla...ingen särskilt gammal bil(allt från helt ny till ett par år gammal), inget fel på dem och troligen (menar inget kaxigt, faktiskt!!!) dyrare bilar än de flesta på detta forum någonsin haft(V70R, Golf R32, Mercedes AMG m.m.). Så det var inget fel, kul att byta, jag hade (då) ekonomiska möjligheter att byta. Jag har haft D300, D700 och väntar på 7D nu...allt på knappa 2 år. Det är kul att byta, aldrig varit fel på produkterna. Så att en produkt gått ett par tusen exponeringar eller "bara" är 3 veckor gammal spelar väl ingen roll. Men som jag sade, man kan gärna få veta varför, men vissa verkar inte acceptera svaret "jag är less och vill köpa något nytt".
Men jag är nyfiken. Vad är det "mystiska" om optiken är bara 3 veckor gammal, men du testar och den funkar klockrent, och alla papper medföljer så det är i sin ordning? Vad kan vara fel?
Du säger dyrt objektiv. För 10% av sveriges befolkning är det där en spottstyver, allt är relativt.
bikeman
Avslutat medlemskap
Jag kan lista alla...ingen särskilt gammal bil(allt från helt ny till ett par år gammal), inget fel på dem och troligen (menar inget kaxigt, faktiskt!!!) dyrare bilar än de flesta på detta forum någonsin haft(V70R, Golf R32, Mercedes AMG m.m.). Så det var inget fel, kul att byta, jag hade (då) ekonomiska möjligheter att byta. Jag har haft D300, D700 och väntar på 7D nu...allt på knappa 2 år. Det är kul att byta, aldrig varit fel på produkterna. Så att en produkt gått ett par tusen exponeringar eller "bara" är 3 veckor gammal spelar väl ingen roll. Men som jag sade, man kan gärna få veta varför, men vissa verkar inte acceptera svaret "jag är less och vill köpa något nytt".
Men jag är nyfiken. Vad är det "mystiska" om optiken är bara 3 veckor gammal, men du testar och den funkar klockrent, och alla papper medföljer så det är i sin ordning? Vad kan vara fel?
Du säger dyrt objektiv. För 10% av sveriges befolkning är det där en spottstyver, allt är relativt.
Efter din egen beskrivning av dig själv, förstår jag inte riktigt vad du har här på Fotosidan att göra, du verkar ha kommit fel. Du verkar ju ha stora problem helt klart, men Fotosidan är ingen sida för kuratorsamtal.
Ditt omdömme om andra här på Fotosidan är ju skrämmande.
Du har problem, sök hjälp. Det är inget du behöver skämmas för.
hpz
Aktiv medlem
Efter din egen beskrivning av dig själv, förstår jag inte riktigt vad du har här på Fotosidan att göra, du verkar ha kommit fel. Du verkar ju ha stora problem helt klart, men Fotosidan är ingen sida för kuratorsamtal.
Ditt omdömme om andra här på Fotosidan är ju skrämmande.
Du har problem, sök hjälp. Det är inget du behöver skämmas för.
??? Jag går inte på något sätt till personangrepp. Jag hade en undran. "Vad spelar det för roll hur gammal produkten är?". Du har som motsvar att jag inte platsar på fotosidan, att jag måste köpt dåliga bilar, att det finns något onormalt i att byta produkter ofta och nu att jag har någon typ av psykiska eller mentala problem.
Jag har inte ekonomiska medel att skryta över på något sätt, jag är minst lika "normalt" beroende av mitt jobb och lön, men jag tycker det är kul att byta prylar och därav inte ser något hinder i att en produkt är 3 veckor gammal. Jag bara lade en frågeställning i vad värdet i detta är. Fortfarande inget svar, mer än att jag borde "tänk lite grand". Varför får jag inget svar? Jag skulle ha full förståelse om papper saknas, eller att säljaren inte anger försäljningsställe. Men här handlar det om en känd återförsäljare och med papper på produkten.
Angående priset tror jag mellan 13-15 tusen kronor är rimligt. En kollega sålde sitt för 12.000kr, precis när det "nya" släpptes, eller nyheten om det i alla fall. Det var komplett med kartong, papper osv men garantin hade gått ut. Kör Tradera, men sätt ett reservationspris. Man får ha lite tålamod, men det har gett bäst betalt för mig i alla fall. Lycka till!
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
hmm, tror jag fortsätter att hålla mig till canonforumen, de är trevligare...
hpz
Aktiv medlem
hmm, tror jag fortsätter att hålla mig till canonforumen, de är trevligare...
Tur man är på väg att byta till Canon
Skämt åsido, jag har inget agg och jag vet inte vad jag sagt för att bli kallad "sjuk"??? Jaja, man kanske är dum som hetsar upp sig. sak samma, som sagt, hoppas du får gluggen såld!
WolandII
Aktiv medlem
Du är ute och cyklar Bikeman. Det händer ofta att människor handlar en pryl och snabbt upptäcker att det var fel. Jag skulle köpa det utan att blinka om alla papper fanns.
Mvh