PernillaLidén
Aktiv medlem
Tjosan!
Någon som beställt från adobes sida och hur lång tid tog det isåfall innan varan blev levererad?
Någon som beställt från adobes sida och hur lång tid tog det isåfall innan varan blev levererad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När jag beställde en uppgradering från Elements till CS2, har numera CS3, så gjordes beställning och betalning en lördag förmiddag. På måndagen(!) ringde UPS och meddelade att de hade ett paket från Irland till mig! Det kunde inte gått mycket snabbare! Adobe har kanske dragit ner på servicen?PernillaLidén skrev:
Tjosan!
Jag vt inte hur det funkar idag, och jag kommer inte ihåg exakt vad som stod i orderhistoriken, men jag kan se av mina arkiverade mejl att några timmar efter bekräftad order så fick jag ett mejl från UPS med ett "trackin number" så att jag kunde följa transporten. Ungefär som paketspårning hos Posten.PernillaLidén skrev:
Bara en snabb sak igen, kommer det stå "väntar" på orderhistoriken fram tills jag får hem min vara eller kommer det stå "skickad"? Finns ju ingen sådan info på deras sida.
Många udda frågor men jag är lite "nojig"![]()
Man kan inte lita på de uppgifterna till 100%. Det är ju samma sak som med postens paketspårning: någon människa måste läsa av uppgifterna på försändelsen, mata in dem i någon dator och databasen måste uppdateras. Först då kan du se var försändelsen befann sig vid avläsningstillfället.PernillaLidén skrev:
Idag såg jag att paketet är utlevererad...så på måndag om jag har tur. Var inte förräns idag som paketet överhuvudtaget tog sig till sverige.
Akerstrom skrev:
Varför handlar ni inte online från adobe och får leverans direkt? (nedladdning)
Kanske av samma anledning som att vissa, som jag t.ex. vill har kartong/förpackning. Du vet, när man köper ny kamera, objektiv eller liknande så sparar vissa kartongerna medan vissa sliter upp grejorna och slänger kartongerna.Akerstrom skrev:
Akerstrom skrev:
JA, det måste du! Du skall skriva på att du mottagit försändelsen! Men beroende på var du bor så finns även möjlighet att UPS kan leverera fram till klockn 21 på kvällen.PernillaLidén skrev:
hemma alltså då de levererar. Hm, nu blev det det ju nästan lite knivigt. Jobbar 3,5 mil ifrån.