Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bild-dator
- Trådstartare Dykhjelm
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Hannese skrev:
Bra dator: Macintosh.
Dålig dator: Resten.
Tänk om alla kunde vara så konstruktiva !!!
(IRONI)
hellboy
Aktiv medlem
Jag har själv kört PC under alla år men gick över till Mac för ca 1,5 år sedan. Det finns för och nackdelar med båda platformarna men jag ska villigt erkänna att jag spenderar mycket mindre tid nu för tiden med att felsöka och strula med datorn. Ska man ha en bärbar Mac bör det vara en Powerbook. Framförallt 17´:aren som har en väldigt bra skärm men den är ju mindre bärbar än 12´ och 15´. Mycket också p.g.a. att dom är mycket styvare i schassit och mer stryktåliga. Men dom är dyra. Det är en nackdel. Men på samma sätt som PC går Mac-datorer också sönder ibland och Apple kan ha lite konstig policy ang. vissa saker emellan varven.
Mac OS X är ett otroligt mycket bättre operativsystem än XP. Bara en sån sak att det virtuella minnet frigörs när man stänger ner ett dokument/program. Detta är framförallt väldigt viktigt när man jobbar med större filer.
Sen har jag kompisar som vägrar ha vare sig med XP eller OS X att göra och tycker att Linux är det enda rätta. Gratis operativsystem som är stadigare än det mesta och man kan själv ganska enkelt optimera det så att det passar en själv i och med att det är ett open source system. Man kan själv tanka ner dom komponenter man vill ha gratis. Skriver man ihop något smart tillägg själv lägger man ut det så att andra kan ladda ner och använda och själv har man tillgång till det andra har skapat för att utveckla systemet. Sen funkar alla PC program klockrent i Linux. Jag har en kompis som är med i föreningen SLUG, d.v.s. Stockholm Linux User Group. Lite nördigt, va?
Ang. Dell så vinner dom utmärkelser varje år för bästa Kundsupport m.m. Jag har själv aldrig haft någon Dell men flera kompisar använder Dell och dom är för det mesta nöjda och strular det blir dom trevligt bemötta hos Dells kundtjänst.
Sen, avslutningsvis, kan jag ju tycka att det lätt blir så i sådana här trådar att alla alltid försöker försvara sin egen investering. Kör man Mac är det bäst, kör man IBM är det bäst och har man en Dell är den bäst. Verkar inte som att speciellt många klarar av att kritisera sitt eget köp.
//Jan
Mac OS X är ett otroligt mycket bättre operativsystem än XP. Bara en sån sak att det virtuella minnet frigörs när man stänger ner ett dokument/program. Detta är framförallt väldigt viktigt när man jobbar med större filer.
Sen har jag kompisar som vägrar ha vare sig med XP eller OS X att göra och tycker att Linux är det enda rätta. Gratis operativsystem som är stadigare än det mesta och man kan själv ganska enkelt optimera det så att det passar en själv i och med att det är ett open source system. Man kan själv tanka ner dom komponenter man vill ha gratis. Skriver man ihop något smart tillägg själv lägger man ut det så att andra kan ladda ner och använda och själv har man tillgång till det andra har skapat för att utveckla systemet. Sen funkar alla PC program klockrent i Linux. Jag har en kompis som är med i föreningen SLUG, d.v.s. Stockholm Linux User Group. Lite nördigt, va?
Ang. Dell så vinner dom utmärkelser varje år för bästa Kundsupport m.m. Jag har själv aldrig haft någon Dell men flera kompisar använder Dell och dom är för det mesta nöjda och strular det blir dom trevligt bemötta hos Dells kundtjänst.
Sen, avslutningsvis, kan jag ju tycka att det lätt blir så i sådana här trådar att alla alltid försöker försvara sin egen investering. Kör man Mac är det bäst, kör man IBM är det bäst och har man en Dell är den bäst. Verkar inte som att speciellt många klarar av att kritisera sitt eget köp.
//Jan
macrobild
Avslutat medlemskap
casting skrev:
"Ilan Rosén (skelett) skrev:
19 års erfarenhet av bärbara datorer från toshiba, fujitsu, sony, compaq och ibm."
27 år gammal och 19 års erfarenhet av dessa. Inte illa ;-))
*bara noterar lite drygt*
Märkligt. Vad jag förstod så frågade frågeställaren om en bra bildskärm för bilder.
Inte hur gamla vissa medlemmar är på Fotosidan.
Mikael
casting
Aktiv medlem
"Märkligt. Vad jag förstod så frågade frågeställaren om en bra bildskärm för bilder.
Mikael"
Jag vet, jag vet ;-) Men faktum är att jag redan tidigare har svarat vad jag anser om den saken, och jag anser att den funkar för bildbehandling/bildvisning av enklare slag.
Kunde bara inte låta bli *förlåt, förlåt ;-)*
Mikael"
Jag vet, jag vet ;-) Men faktum är att jag redan tidigare har svarat vad jag anser om den saken, och jag anser att den funkar för bildbehandling/bildvisning av enklare slag.
Kunde bara inte låta bli *förlåt, förlåt ;-)*