Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bild till forum

Produkter
(logga in för att koppla)

digitell

Aktiv medlem
Jag har under många år använt ImageShack för uppläggning av bilder BLANDADE MED TEXT på sätt enligt nedanstående bild. Klickandet på datorn var välj bild, öppna, ladda, klicka på en kodruta, markera KLIPP UT. Sedan öppnades forumssidan, text kunde skrivas varefter jag klickade på KLISTRA IN.

ImageShack har infört en ny startsida och jag kan inte längre KLIPPA UT. Det enda jag har lyckats med är att få in skriven text och bildens beteckning på forumsidan. Klickar jag på beteckningen så dyker bilden upp - men då saknas texten.

Hur gör man för att skapa enligt min bild?

Bilagor

• 62140794.jpg
    62140794.jpg
    70 KB · Visningar: 275
Jag hade hoppats på svar eftersom det är trevligt att kunna utforma ett inlägg i ett forum på sätt som visas. Men idag klarar jag det inte av skäl som framhölls.

per

Det Du stött på är en begränsning i forummotorn som driver fotosidan.se. Denna brist är påtalad ett antal gånger, men admin team tycker inte att bristen är "påtaglig". Som det är nu, kommer alla bilder sist i inlägget.

Enda sättet att fortsätta skriva, är att skarva med ett nytt inlägg, vilket jag tycker är omständigt och om man inte har inlägget klart externa, riskerar man att det kommer in ett mellankommande inlägg.

Jag kan tänka mig att man kanske skulle kunna prova med att lägga bilderna externt och länka till den, men jag har inte provat. Den lösningen är inte lika elegant som att tillåta mixning som på många andra fora.

Nja, vad gäller Fotosidan så kan man för att få in bilder bland text lägga till dem som bifogade filer och sedan klicka på gemet i redigeraren och där välja relevant bild.

DSC_3170.jpg

Som synes är denna otroligt bildsköna kaffekopp mitt ibland texten.

Vi förstår nog inte vad du menar...

Har imageshack även ett forum där du inte får in bilderna? Är det inte bättre att du ställer frågan där isåfall?

Tack Martin, Ditt inlägg gladde mig, det går tydligen att blanda, och kanske inte enbart på FS utan även i annat forum, bara man kommer på hur det går till. Och det är nu mitt stora problem, hur fasen gör Du?

per

ANNONS
Götaplatsens Foto