Annons

Bildarkiv med sök och lösenordsskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

VideoBengt

Medlem
Letar efter ett bildarkivprogram att användas i ett företags interna nätverk.

Man skall kunna lägga in nyckelord till varje bild och söka på dessa.
Bildarkivet skall dessutom kunna förses med lösenordsskydd så att bara behöriga medarbetare kan gå in och titta på bilderna och ladda ner dem.

Bilderna skall ej försäljas utan enbart kunna ses och nyttjas av behöriga användare.

Tips emottages tacksamt!

Letar efter ett bildarkivprogram att användas i ett företags interna nätverk.

Man skall kunna lägga in nyckelord till varje bild och söka på dessa.
Bildarkivet skall dessutom kunna förses med lösenordsskydd så att bara behöriga medarbetare kan gå in och titta på bilderna och ladda ner dem.

Bilderna skall ej försäljas utan enbart kunna ses och nyttjas av behöriga användare.

Tips emottages tacksamt!

Fotostation, har alla de funktioner du efterfrågar. Serverversionen hanterar flera användare mot samma bildbas. Priset ligger på ca 5000:- per användare om jag minns rätt.

Mvh

Nikolaj Alsterdal

Det ganska många som klarar av det du frågar efter.

MEN vad vill du kunna söka på? Jag som använder tex Lightroom sparar alla keyworks och info i IPTC format men det är långt ifrån alla som klarar att söka om informationen ligger där. Många kräver att du skriver in informationen om bilden när den läggs till i webgalleriet.
Antar att Fotostation klarar detta, några fler?

coppermine kan utvinna infon som ligger i de olika fälten då bilden laddas upp
Den har också möjlighet att, per användare, begränsa vilka album man når.
Enkelt ladda upp bilder, kan tom integreras i filhanteraren i XP

Dock, som många utlänska saker, åäö är en utmaning.

Lagt upp en testinstallation
http://www.roine.eu/cm/index.php

klicka på bilden
klicka sen på I knappen ovanför, då ser du sökorden, de är klickbara för att sen hitta liknande.

Sen ser du åäö olyckan längre ner

Roine

Jag vill kunna söka på någon form av nyckelord, t.ex. "lastbil" eller "stora kyrkan" o.s.v.
Det fungerar med att skriva in nyckelorden när bilderna läggs in i bildarkivet.
Ofta kan det röra sig om stillbilder från video så det finns ingen EXIF-info eller liknande i bilden.

ANNONS
Götaplatsens Foto