Annons

Bildvisning i forum, bugg

Produkter
(logga in för att koppla)

marten_p

Aktiv medlem
Jag har försökt posta några bilder i en tråd jag skapat, men när jag ska lägga upp en tredje bild, så läggs den över den andra. Tänkte att det kansek var FF som strulade, men när jag byter till IE så visar det sig även skilja en timme mellan postningarna i tråden. Det låter rörigt, men kika på exemplet här:

http://marten.se/_temp/bilder/bugg.jpg

Är det jag som är virrig eller?

Jag har upplevt samma sak, men det funkar om man skriver lite olika text i inläggen. Skriver man bara en punkt eller liknande för att kunna lägga in bilden så går det inte i två inlägg efter varandra, då det antagligen är menat att man inte ska posta "samma inlägg" två gånger (bilen räknas tydligen inte).

Nej du är inte ensam. Alltid när jag ska lägga in två bilder efter varandra i t.ex. "No words" måste jag vänta ett bra tag innan jag lägger ut bild 2. Annars ersätter den senare bilden den första. Jag har testat med att ändra en punkt till ett komma, tömma cachen, växlat browser men "probemet" har kvarstått. Man ser inte att den första bilden bytts ut förrän man uppdaterar sidan. Däremopt ser man att ingen ny bild kommer in under den första. Irriterande! Har påpekat detta flera gånger för fs. men de har svarat att de inte vet vad problemet beror på. Någon annan sov vet?

Edit: Kör senaste engelska versionen av Firefox

Senast ändrad:
Om jag minns rätt så finns det nån grej så man inte ska spamma med samma inlägg om och om igen.
Så om du vill lägga in ett gäng bilder efter varandra utan en massa text till(som i No words) så byt punkten/tecknet du använt mot ngt annat tecken eller mot två punkter för den delen, så borde det funka.

/Maria

Tack för tipsen. Testade och nu verkar det funka. Fortfarande ingen förklaring från adm. dock.

ANNONS
Götaplatsens Foto