Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilkyrkogården

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse H

Aktiv medlem
Ikväll eller i morgon vore perfekt att besöka den beryktade bilkyrkogården i Uppland.
Någon som hänger med?
Jag har varit där förut.

Plats finns i bil (från Stockholm)

Lasse
0766- 31 78 51

Bilagor

• avv.jpg
    avv.jpg
    50.7 KB · Visningar: 3,313
Hur långt är det dit? Är det pga att ni jobbar som ni vill dit på kvällen? Jag hänger gärna med men lite beroende på hur långt det är dit. Vart i Stockholm bor du och utgår trippen ifrån, är väl också lite intressant?

Om intresse finns så har jag 2 stativ, paraplyer och fästen för lösa blixtar, så man kan sätta upp lite bra ljus att leka med. Jag har blixtar och sånt men såg att ni inte har Canon, men säg till om det ändå kan vara nåt.

Jag har i alla fall tid när som helst att hänga på.

MVH
Jacob

Kan hänga med imorgon kväll slutar jobbet vid halv fyra efter det är jag på.
"kan kanske smita lite tidigare"

MVH Per Hillbom 070-3980269

har varit där ett par gånger förut. ett tips är att ta med myggmedel.. :) finns även mycket högt gräs där också så kolla efter fästingar när ni är klara. ett av husen har sen länge rasat ihop men det andra går att komma in i genom ett av fönstren. har inte så mycket mer tips än så.. lycka till och ha det så skoj bland bilvraken! :)

Finns skroten kvar? Jag har för mig att jag läst någonstans att stället sålts och bilarna börjat fraktas bort... men jag kan ju ha fel.

Det är i morgon tisdag som gäller.
Tänkte mig åka vid 16.00 från sthlm.

Hittills är det jag, Maffe, Per och Jacob och eventuellt Daniel.

Bilagor

• x1x.jpg
    x1x.jpg
    70.2 KB · Visningar: 3,215
Får man vara fräck och fråga, var exakt ligger detta ställe? Om jag eventuellt får för mig att åka dit. Ser ju onekligen intressant ut.

Skriver inte gärna ut i något offentligt forum var platsen ligger.

Du är en klok person, det är lätt att tänka positivt om alla mäniskor, speciellt fotografer, de flesta av oss besöker och fotograferar utan att röra minsta detalj, men andra än fotografer läser här, och gott om fordonsentusiaster som plundrar bilskrotar utan hämning. (stjäl utan minsta samvete en mängd bildelar osv)

Man ska inte glömma bort att tex den här "skroten" har en ägare, att den ligger på privat mark, och att ägaren, om han vill, kan avvisa alla som gör olaga intrång på hans mark, så gör besök på ett snyggt sätt, och lägg inte ut kordinater publikt.

Har tyvärr sett alltför många ställen i Sverige, och utomlands, som efter alltför publik exponering med kordinater, efter ett tag blivit stängda med staket och förbudsskyltar.

/B

Är det så pass långt ändå. Jag har en dålig rygg och åker inte gärna långt utan en riktigt bra anledning. Jag står över denna resa tack, även om det verkar jättespännande att fotografera där...

MVH
Jacob

Nej, skroten är såpass unik, och bilarna i så orört skick, att dess geografiska plats absolut inte ska spridas offentligt.

Du är en klok person, det är lätt att tänka positivt om alla mäniskor, speciellt fotografer, de flesta av oss besöker och fotograferar utan att röra minsta detalj, men andra än fotografer läser här, och gott om fordonsentusiaster som plundrar bilskrotar utan hämning. (stjäl utan minsta samvete en mängd bildelar osv)

Man ska inte glömma bort att tex den här "skroten" har en ägare, att den ligger på privat mark, och att ägaren, om han vill, kan avvisa alla som gör olaga intrång på hans mark, så gör besök på ett snyggt sätt, och lägg inte ut kordinater publikt.

Har tyvärr sett alltför många ställen i Sverige, och utomlands, som efter alltför publik exponering med kordinater, efter ett tag blivit stängda med staket och förbudsskyltar.

/B

Lite vid sidan om ämnet.
Tveksam till det du säger om att avvisa folk pga olaga intrång, se bifogad länk.
http://www.naturvardsverket.se/sv/A...nsratten/Allemansratten-Stangsel-och-skyltar/

Lite vid sidan om ämnet.
Tveksam till det du säger om att avvisa folk pga olaga intrång, se bifogad länk.
http://www.naturvardsverket.se/sv/A...nsratten/Allemansratten-Stangsel-och-skyltar/

Man kan givetvis inte avvisa folk från en skog eller en äng, och inte heller sätta upp en förbjudetskylt där, men handlar det om en tomt där det finns hus, tex en sommasrtuga, eller då det är en "industrifastighet", så ger allemansrätten inte dig rättighet traska in som du vill.

Tror IOFS inte att ägaren i det här fallet har några problem med det hela, han blir nog bara störd om folk snor saker, med tanke på att han säljer en del fordon, och säkert får bättre betalt ju mer kompletta de är.

/B

ANNONS
Götaplatsens Foto