Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skall bygga en liten enkel studio för produktfotografering åt ett företag jag jobbar åt.

Det viktigaste just nu är en enkel och billig studioblixt jag kan använda. Den skall helst ligga under 3000 kr. Kameran jag använder är en Nikon Coolpix 5700.

Jag skulle också bli glad om jag kunde få veta var den går att få tag i. Jag bor i göteborg och kan också tänka mig att handla från seriösa internetbutiker.

//Fredrik

jag tycker att man klarar sig ganska bra som nybörjare med en studioblixt. Reflektor e bra oxå, en stor och en mindre eller mer... Frigolit funkar bra om man har studio.

bra att kolla att kameran har PC-kontakt eller att man kommer ihåg "sockerbiten". Har man Konica-Minolta så får man ha special adapter som e dyr.

ANNONS
Götaplatsens Foto