Jag köpte en begagnad 5400, eller om det var 5200, för 2000 och det var klart värt pengarna. Hela vitsen med en bra blixt är att det ska gå att vrida huvudet för att slippa blixtsolar mitt i pannan på folk.
För mig är de mindre blixtarna bara ett sätt att kasta pengarna i sjön. Därför jag har svårt att tänka mig att jag nånsin skulle kunna ta en bild med sådan blixt och bli nöjd med resultatet.
Det finns ju dessutom tredjepartstillverkare, fast personligen har jag inga bra erfarenheter med dessa. Men det kan nog bero på att jag var oerhört dumsnål när jag köpte den blixten.
Mvh
Maverick