Annons

Blixten fungerar ej i min 60D

Produkter
(logga in för att koppla)

Jörgen Rehnstedt

Aktiv medlem
Hej
Jag har fått ett problem med att den inbyggda blixten i min canon 60D ej fungerar för kameran har fått för sej att det redan sitter en extern blixt monterad fast det ej gör det
någon som varit med om något liknande och eller har någon ide /förslag om lösning ?
 
Hej
Jag har fått ett problem med att den inbyggda blixten i min canon 60D ej fungerar för kameran har fått för sej att det redan sitter en extern blixt monterad fast det ej gör det
någon som varit med om något liknande och eller har någon ide /förslag om lösning ?

Den där frågan har varit uppe ett otal gånger i forumet. Det finns en sökfunktuon. ;)

GIssningsvis har det satt sig skräp i brytaren i skon. Få bort det.
 
Den där frågan har varit uppe ett otal gånger i forumet. Det finns en sökfunktuon. ;)

GIssningsvis har det satt sig skräp i brytaren i skon. Få bort det.

Sök funktionen är inte mycket att hänga i julgran så att säga för det blir bara error

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 71 bytes) in /local1/fs1/fotosidan/cvs/vbulletin3/search.php on line 1155

Jag kan inte se något skräp men tack för tipset
 
Det behöver inte vara skit. Brytaren kan fortfarande ha fastnat. Kolla så Brytaren inte fastnat på skon. Den trycks ner av en extern blixt och kan haka upp sig.



/Stefan R. Nilsson
 
Brytaren sitter i ena "vecket" som håller blixten, trycks ned i ett hål när blixten sätts på. Om den fastnat kan du pilla litet på den med t.ex. en tandpetare så att den poppar upp.
 
Tackar så mycket det var brytaren som hade fastnat har nu pillat lite lätt med en liten skruvmejsel så nu fungerar blixten som den ska igen tack tack :eek:)
 
Jag har samma problem men hittar ingen "brytare". Ringde Scandinavian om detta men de hade inte hört talas om någon mekanisk brytare. Finns den på riktigt? Kan ngon i så fall visa med ett litet foto var den sitter?
 
Den lilla pinnen som påverkar brytaren sitter antingen till höger eller till vänster i blixtskon. Det varierar beroende på kameramodell. Brukar sitta under ett av fjäderblecken. Du ser inte själva brytaren, bara pinnen som ska manövrera den, när den inte kärvar...
 
60d

Tack så mycket för era inlägg.
det hjälpte mig, blev nästan tokig innan jag hittade denna tråd.
Har en Canon 60D och den lilla pinnan sitter på höger sida under det lilla fjädrande bläcket.
Mvh
Mikael
 
Tack så mycket för era inlägg.
det hjälpte mig, blev nästan tokig innan jag hittade denna tråd.
Har en Canon 60D och den lilla pinnan sitter på höger sida under det lilla fjädrande bläcket.
Mvh
Mikael

Har utrustat min kameraväska med en knappnål för att kunna lösa problemet om det uppstår olägligt...
 
ANNONS