Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Eos 20D hus för 10995 kr på Scandinavian Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

Conna

Aktiv medlem
På Scandinavian Photo har de sänkt priset på Eos 20D till 10995 kr. Med EF-S 18-55/3,5-5,6 så kostar den 11495 kr.

Rätt så bra priser med tanke på att en del vill ha över 10000 kr för sina begagnade. 995 kr extra för en helt ny med garanti, inte så illa...

Senast ändrad:
Canon :) Helt ok pris.
Vad vissa vill ha för sina begagnade kameror är ju dock inte alltid riktigt samma som vad köparna vill betala ;)

Sweet!

Jag tror att om en till två månader kommer en 20D med kitobjektiv ligga på 9995:- ink. moms

Ja, att säljare försöker få ut så mycket som möjligt för sin produkt kommer väl inte som någon större överraskning? Så gör vi väl alla, eller? Att det blir en justering (=sänkning, dyk, djupdyk...)av priserna nu när en ny modell kommit ut är väl inte heller en förstasidesnyhet. Glöm sedan inte att det priset som begärs oftast inte är lika med vad säljaren får i slutändan.

För egen del ser jag det så här: Begagnatvärdet på en DSLR sjunker i samma ögonblick som försäljaren lämnar över kvittot. Detta fortsätter sedan gradvis för att i samband med släpp av en konkurerande modell (efter ~1.5 år)göra ett kraftigt dyk ner till en nivå där det sedan planar ut. Tror man något annat bör man nog fundera innan man köper. Kamerapriser har i likhet med priset på annan elektronisk utrustning ett Bäst-före-datum i klass med mjölk. That´s it.

Själv kommer jag med intill visshet gränsande sannolikhet att behålla min 20D ett tag till. Jag kan ha mycket glädje av den ett par år till utan att priset sjunker alltför mycket. Kolla beg.priset på 300D, D60 m.fl. där värdeminskningen nu planat ut.

Arne S skrev:
Kolla beg.priset på 300D, D60 m.fl. där värdeminskningen nu planat ut.

Visst eller så vill de helt enkelt behålla sina 300D, D60. En ny D20 för 11K borde ju betyda en begagnad D20 på kanske 6-8K och då en 350D för 3-5k, sen om de som vill sälja grejorna inte tycker likadant om de priserna är ju en annan femma. Tyvärr eller lyckligtvis?? sjunker ju andrahandsvärdet på de mesta elektronikgrejor horribelt mycket. Samma som Min D50 som jag köpte för 6K för 2 månader sen och idag skulle man kanske få 2-3K = ingen ide att sälja den, den får bli en andra kamera den dag man köper nytt (förhoppningsvis snart) :)

// Jimmy

Jag skulle gärna byta upp mig från 350D till 20D nu om det räckte med att lägga max 2000 emellan.. men samtidigt så ska jag ut o resa en hel del och då är det mindre 350-huset bra att ha.. så det blir nog inget av. Hade däremot 20D haft större sökare än 350 hade jag nog gjort det.

Eller som någon på Fotosidan skrev: -Står man först ikön så får man ta den hårdaste smällen ;-)

Men det är tufft att vara konsument när det gäller prisras.

TheJaff skrev:
Jag skulle gärna byta upp mig från 350D till 20D nu om det räckte med att lägga max 2000 emellan.. men samtidigt så ska jag ut o resa en hel del och då är det mindre 350-huset bra att ha.. så det blir nog inget av. Hade däremot 20D haft större sökare än 350 hade jag nog gjort det.

Själv funderar jag på att byta ner mig från 20D till 350D :)
Men inte förrens en ev. 3D med FF kommer i höst. Vore en perfekt kombination (om man nu får råd) att ha en 350D som en riktigt bra resekamera och en 3D för fotouppdrag.

StaffanW skrev:
Själv funderar jag på att byta ner mig från 20D till 350D :)
Men inte förrens en ev. 3D med FF kommer i höst. Vore en perfekt kombination (om man nu får råd) att ha en 350D som en riktigt bra resekamera och en 3D för fotouppdrag.
Ska jag ta det där som ett förslag? *host* sa jag 2000kr emellan.. möjligtvis 1000.. kanske *host* ;)

Som många redan vet så köpte jag en splitter ny 20D för 2 månader sedan med full vetskap om att en nyare modell snart skulle presenteras. Nu är den här och inte är jag bitter, snarare tvärt om. Detta gör bara att fler änniskor som tar steget upp får en mkt bra kamera för en bra peng! Eftersom takten på nysläpp från tillverkarna är såpass hög så kommer man alltid att komma i fas och ofas när det komer till kamera modeller. Att haka på alla nyheter skulle få vilken Djursholmare fattig. Se det possitivt istälelt, när jag byter kamera om kanske 1 år så är 30D "jaha, den där gammla saken" helt way off. Kamean jag köper blir då en helt ny modell som folk kommer sukta efter och kasta lystna blickar efter. Man får vara kung för några månader.. men sedan är det dags för 30D ägarna att byta upp sig... och vips sitter man igen med den gammla kameran...

Näe.. jag har lärt mig att "bra köp" gör man aldrig när det kommer till elektronikprodukter. Gälelr bara att suga ut så mkt som möjligt, vara glad och nöjd och se fram mot nya bytet... Att oroa sig för prisfall, nya modeller osv osv är helt meningslöst, då ska man inte köpa saker alls. Köp en lådkamera från 1850 talet istället.. dom lär ju bara öka i värde...;)

ANNONS
Götaplatsens Foto