Annons

Canon EOS 350D, eller Nikon D40?

Produkter
(logga in för att koppla)

kingsriver

Ny medlem
Blir bara tröttare och tröttare på min kompakta digitalkamera!
Jag gillar att fota, och nu känns det som att det är dags att börja på riktigt. Har dock en ganska liten budget... D40 för ca 5000, eller EOS 350D för knappt 6000, det är frågan..? Båda känns som bra nybörjarobjekt, men hur vet jag vad som är rätt?
Har tittat lite på EOS 400D, och jag tror att många istället kommer rekommendera den, MEN där känner jag att det kanske börjar skena i priset lite lätt...
Tacksam för ALLA svar!

Jag skulle helt klart rekomendera en canon av något slag om valet står mellan en sådan och en Nikon D40, dock endast om det gäller D40 får jag väl poängtera.

Jag har ingen större koll egentligen på D40 kameran förutom att den är väldigt enkel, billig och liten, men jag tycker mig ha märkt en rad missnöjda ägare här på FS som inte visste om att kameran bara klarar nyare och i regel dyrare objektiv med inbyggd AF motor, någon mer kunnig får förklara fördelarna och skillnaden. Det betyder ju att ett billigt köp kommer bli mycket dyrare...

Innan du köper så vill jag att du ska ställa denna fråga.

Har du möjlighet att låna optik från fotokompisar och kör dom en Nikon eller Canon?

Mvh
Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto