Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon ixus40

Produkter
(logga in för att koppla)
Har inte kännt på just den kameran men jag tycker att det brukar vara den känslan på alla batteriluckor. Men det är väldigt sällan som dom verkligen går sönder.

sjohan skrev:
Har inte kännt på just den kameran men jag tycker att det brukar vara den känslan på alla batteriluckor. Men det är väldigt sällan som dom verkligen går sönder.

när det gäller ixus40 är den känslan j*vligt stor

Ursäkta att jag snor din tråd men jag har också införskaffat mig en IXUS 40. Dock kom det bara med en manual på franska. Har letat lite på nätet och Canon's hemsida men inte hittat någon manual.

Ingen som vet var man kan få tag på en engelsk eller svensk manual i pdf format eller dylikt?

EDIT: Hittade den på canon's amerikanska hemsida när jag fick reda på att den inte heter IXUS 40 i USA utan Powershot SD300.

Här är länken annars för de som är intresserade:
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=SupportDetailAct&fcategoryid=224&modelid=10599

Senast ändrad:
Det här är min första digitalkamera så jag är inte så erfaren.

Dock tyckte jag inte det var något fel på batteriluckan men något jag blev tveksam till var luckan man öppnar för att koppla in kameran till datorn. Den var ju gjord i böjbar plast. Kändes skitkonstigt....

Fick min idag och är hittills RIKTIGT nöjd.
Har bara hunnit ta 20-25 testbilder och fipplat runt lite i menyerna, men -ME LIKE!

Hade tidigare en IXUS300 och detta är ett enormt kliv uppåt på alla sätt.

Här är några få testbilder jag hann knäppa innan jag åkte till jobbet http://www.cerwinski.com/temp/IXUS40/

Klaga helst inte på mitt dåliga filmutbud eller stökiga CD-ställ ;) Filmen är mest för att kolla hur den hänger med på rörelser, och för en kamera i den storleken måste det bli betyg MVG :)

Batteriluckan, och även luckan för AV/OUT-uttagen känns lite plastiga, det håller jag med om. Men är man bara försiktigt så.. Sen är det förhoppningsvis billiga reservdelar ;)

mvh
/Cerwinski

Cerwinski skrev:
Fick min idag och är hittills RIKTIGT nöjd.
Har bara hunnit ta 20-25 testbilder och fipplat runt lite i menyerna, men -ME LIKE!

Hade tidigare en IXUS300 och detta är ett enormt kliv uppåt på alla sätt.

Här är några få testbilder jag hann knäppa innan jag åkte till jobbet http://www.cerwinski.com/temp/IXUS40/

Klaga helst inte på mitt dåliga filmutbud eller stökiga CD-ställ ;) Filmen är mest för att kolla hur den hänger med på rörelser, och för en kamera i den storleken måste det bli betyg MVG :)

Batteriluckan, och även luckan för AV/OUT-uttagen känns lite plastiga, det håller jag med om. Men är man bara försiktigt så.. Sen är det förhoppningsvis billiga reservdelar ;)

mvh
/Cerwinski

Som sagt håller med dig ang. batteriluckan och AV/OUT-uttagen. Tänkte kolla med dig vilket program du använder dig av för att föra över filerna från kameran? Använder du de 246 program som canon skickar med på cd-skivan eller använder du dig av windows inbyggdsa kamera funktion?

Jag kör Windows 2000 och den har ju inte samma digitalkameravänliga funktioner som XP.

Så först stoppade jag i kameran och då frågade den såklart efter drivrutiner. Jag matade då burken med skiva efter skiva tills den hittade nå´t den gillade (TWAIN-drivrutinen tror jag) men trots detta så vill den ju ändå inte dyka upp som en enhet. Dock kunde jag då välja att Photoshop skulle ta emot bilderna när jag anslöt kamera, men vad gör man med en avi i photoshop...?

Så jag installerade då de hundratals program som medföljde, ja. Jag var ett tag helt säker på att burken hade fastnat i vinkelvolten och installerade samma sak gång på gång, men så var ju icke fallet :)

Hann somsagt inte kika så mycket på det innan det var dax att dra sig till jobbet. Fortsättning följer... :)

Kortläsare för SD skall nog inhandlas snarast så man slipper allt skräp i burken.

mvh
/Cerwinski

Detdär är väldigt nära! Lite vitbalans hade ju inte skadat men detdär är ändå imponerande. Kanske inte det mest nödvändiga men helt klart fräckt!

ANNONS
Götaplatsens Foto