Annons

Canon Photo Professional kraschar...

Produkter
(logga in för att koppla)

trifix

Aktiv medlem
Sökte på forumet men hittade inget.

Det är nämligen så att Canon Photo Professional kraschar så fort jag öppnar programmet. Nån som har en aning om varför ? Det är ju rätt störande att programmet som följer med kameran inte kan användas för att det kraschar. Eller har jag missat nått nånstans ?

Kör en 350D förresten...

Hej

Prova att leta efter ett minnestestprogram o testa minnet i datorn.

Bildbehandlingsprogram avsätter väldiga mängder minnen.

Sen kan du polla på www.powershot.com efter felrättningar.

JAg har inte problemet i vart fall, men ahr installerat 1D mk2 versionen o uppgraderat den från nätet till seanste. DVS inte lagt in min 350D skiva.

Roine

Hej

Japp, men såg tipset då många klagade på att Capture One hadde samma symptom, o det visade sig att flera hadde minnesfel.

De kanske gör annorlunda med minnet, bla tar ju PS inte upp hela internminnet utan den del du sagt samt har egen växlingsfil.

Men vet ju inte, kan dock vara värt en test.

Har samma problem med Nikon Capture och har förstått att det beror på Windows SP 2.Stängde av mitt "dataexekveringsskydd" och allt fungerade efter det.
Lite vanskligt att stänga av skyddet eftersom det är ett komplement till virusskyddet men troligen finns uppdateringar till ditt program som gör att du kan komma förbi problemet.Kolla Canons hemsida.

ANNONS
Götaplatsens Foto