Lars Johnsson
Aktiv medlem
Någon som hört när denna skrivare kommer att finnas i affärerna. Eller någon som sett en test av den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lars Johnsson skrev:
Varför skulle man inte kunna använda det Photo Paper Pro ??
Det kan man säkert göra om man vill det
AFJ skrev:
Inte vet jag men när jag kollade den tekniska specen så var inte Photo Paper Pro listat bland möjliga papper för 9500, däremot för 9000.
Inte heller papper för tryck på t-shirt var med men det hänger ju säkert samman med bläcktypen.
Det är faktiskt ganska många papperstyper som ej listas för 9500 men för 9000.
Mvh
Anders
Lars Johnsson skrev:
Man kan säkert använda det också. Det är svårt att lista alla papper som fungerar med skrivaren![]()
stefohl skrev:
Epson har ju fått kritik för att man tvingas växla mellan bläckpatroner. Verkar ändå enklare (billigare) än att växla mellan två skrivare
Stefan
stefohl skrev:
Canon menar att detta är en skrivare som framförallt lämpar sig för utskrifter på matt papper, eftersom den arbetar med pigmenterat bläck. För bästa resultat på blanka papper föreslår de 9000.
Epson har ju fått kritik för att man tvingas växla mellan bläckpatroner. Verkar ändå enklare (billigare) än att växla mellan två skrivare
Stefan
fredriklindstrom skrev:
Nu var det ju just det som ar skillnaden mellan R1800 och R2400...
Indy skrev:
men har för mig att piggmentbaserat går in i papperet.
Beträffande Epsons skrivare så går det väl inte att dra ut kantfria utskrifter? Sedan om det är bra eller dåligt med tanke på nersmutsade valsar är ju en helt annan sak.
Hälsar Lasse
Indy skrev:
Förstod jag dig rätt när du skriver att piggmentbaserat bläck ger bättre utskrifter på samtliga typer av papper? Epson är ju något som de flästa fotografer har anammat men börjar inte de andra tillverkarna hinna fatt?
Hälsar Lasse
Indy skrev:
Tack Stefan. Jag provar pressa dig lite till,inte varje dag man kan få expertråd.När du menar Hp är det B9180 gp?
Kan man inte förmoda att Canons 9500 kommer att vara i klass med Epson 2400?
Det jag hänger upp mig på jällande Epson 2400 är att man måste byta färgpatroner vid olika papper.
Canons 9500 har tio färger ökar detta inte färgrymden? Hp saknar här rött och grönt, vad har detta för praktisk betydelse för utskriften tror du?
Slutligen så är ju Epsons nya A2 skrivare så frestande, men pris kontra användning måste man ju även se till.
stefohl skrev:
När jag testade R2400 var det inga som helst problem att skriva ut på blanka material. Snarare tvärtom, jämfört med Epson 2100, som gärna gav lite skillnad i glans mellan vita och ljusgrå partier, så blev ytan helt jämn i glans på Epson 2400.
Skillnaden mellan 1800 och 2400 ligger väl främst i den s k Gloss Optimizer som 1800:an använder.
Stefan