Annons

Canon S1/S2/S3 Fotoväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixelmania

Aktiv medlem
Skulle vara intressant att få veta vilka kameraväskor ni har till era Canon S1 eller S2 eller S3.

Vad heter modellen och passar eran väska som handen i handsken eller finns det plats för extra batterier och konverter m.m.

Jag har testat några väskor på fotobutiker men inte hittat den rätta ännu för min S3, därför vore det bra att veta vilka som passar bra och vad ni tycker.

MVH
.

Kamera fodral

Tack för tipset.

Det verkar som Edit100 passar bra.

Men min S3 kamera har fått utökat sortiment med lensmate adapter och 1,7 telekonverter vilket gör att jag nog behöver Edit120.

Själva grejen med en kompaktkamera är ju att man inte behöver någon väska!! :)
Min S1is har jag i vänster innerjackficka (påsydd lapp med kardborreband överst, lätt att slita upp kameran vid ett fotoinfall, bara att sticka in handen och dra, medan kameran startar åker kameralocket behändigt av och får dingla i sitt snöre). I vänster ytterficka nederst i jackan har jag resten av kameragrejorna, det balanserar ganska bra viktmässigt mot allt annat jox på höger sida.
När det är riktigt varmt kan jag knö ner kameran i bakfickan på jeansen/shortsen.
Kameran är alltså alltid med överallt. Längtar verkligen efter den dagen som tillverkarna kommer med en riktigt, riktigt slr-nästan-bra, finessrik kompakt någon gång!.

Ellix skrev:

När det är riktigt varmt kan jag knö ner kameran i bakfickan på jeansen/shortsen.

Det blir nog lite svårt att få plats med min Canon S3 i bakfickan, (att sitta blir nog ännu svårare, det kan bli dyra reparationer).

Specialsydda fickor på jackan för kamera kan vara bra.

Visst håller jag med om att Canon S1/S3 är kompakt jämfört med systemkamera + teleobjektiv för att få motsvarande 12x zoom..

Men det är nog en definitionsfråga huruvida Canon S3 är en kompaktkamera, den tillhör nog semikompakt enligt min uppfattning.

En riktig kompakt kamera skall vara "kompakt" och få plats i framfickan i jeans när man sitter tycker jag.

Fuji F11 är ett sådant exempel på kompaktkameror som man kan ha med överallt och även få bra bilder i svagare ljus. Den har dessutom skydd för LCD displayen så den inte spricker när man har den i framfickan när man sitter.

MVH
.

F11-an verkar verkligen vara bra på många sätt. Svårt dock att tänka sig en långzoom som går ner i framfickan på jeansen. Kanske Nikons S10 (om man har väldigt pösiga byxor och alltid sitter väldigt rak i ryggen)?:)

ANNONS
Götaplatsens Foto