Annons

Colormailer

Produkter
(logga in för att koppla)

Xi_

Aktiv medlem
Jag har vi två tillfällen vänt mig till Colormailer för att framkalla mina digitala bilder. Vid dessa två tillfällen är det samma bilder som har framkallats. Enda skillnaden är olika ramar på bilderns.
Men resultatet från de två framkallningarna skilljer sig väldigt mycket. Färgåtergivningen är inte alls den samma.

Kan detta bero på de olika ramarna? Tycker själv inte det borde spela någon roll.

Någon som har samma erfarenheter av Colormailer. Eller finns det förslag på vart man ska vända sig för framkallning?

Det jag märkt med Colormailer som gör bilderna i Tyskland, är att det gäller att vara nogran med att slå av deras bildförbättringsmojäng, DTS har jag för mig att den kallas. Detta kan man via webböversändningen och i den nya uppladdningsprogramvaran, som är tillgänglig sedan någon månad.

Jag tycker bilderna blir platta och något ljusare (grå hinna över bilden) från Colormailer, jämfört med samma bild framkallad hos Fotolabo med deras PRO-produkt. Bilderna jag sänder in är justerade med avseende på färgbalans, contrast och ljus i min dator. Bilderna från Fotolabo (IFI) i Finland matchar upplevelsen på skärmen och Colormailers är något ljusare och något mer kontrastlösa jämför med min förväntning.

Xi_ skrev:
Jag har vi två tillfällen vänt mig till Colormailer för att framkalla mina digitala bilder. Vid dessa två tillfällen är det samma bilder som har framkallats. Enda skillnaden är olika ramar på bilderns.
Men resultatet från de två framkallningarna skilljer sig väldigt mycket. Färgåtergivningen är inte alls den samma.

Kan detta bero på de olika ramarna? Tycker själv inte det borde spela någon roll.

Någon som har samma erfarenheter av Colormailer. Eller finns det förslag på vart man ska vända sig för framkallning?

Fick just ett par bilder från Crimson och dom var helt kanon! Rekommenderas.

ANNONS
Götaplatsens Foto