Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crimson ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Jag tänkte få gjort några större förstoringar på papper hos Crimson. Tänkte fråga hur det fungerar och om man kan gjöra allt efter-arbetet klart innan man skickar in filen. Så Crimson bara printar den. Och hur mycket ska man skärpa bilden jämfört med när man själva printar ut bilderna ?

Det är både jpg och raw bilder från en 1DmkII kamera

Senast ändrad:
låter crimson printa ibland.
inga problem att fixa till bilden innan du skickar iväg den.
har du en kalibrerad skärm? iså fall ser det so ser bra ut på skärmen bra ut på print. även skärpningen.
tror dom har en färgprofil men jag har skickat i adobe-rgb i jpg-format och det har inte varit några problem.

enklast kanske är att ringa så du får raka svar.

lycka till

Lars Johnsson skrev:
Tack Robin,

skriver du till dem och säger att allt är klart i efter-arbetet och den bara ska printas eller?

Väljer du Prefixtjänsten så skriver dom bara ut den i den storlek på mm du önskar, vilken dpi dom använder skiljer på bildstorleken, lista med vilka maskiner samt vilken dpi dom använder för olika bildstorlekar finns på hemsidan.

/kent.

måste man ladda upp bilderna på crimsons hemsida om man vill skriva ut? kan man inte gå dit med en skiva eller ett minneskort? vetni?

man kan gå dit, men dom föredrar att man fixar det på webben, blir mindre jobb för dom, sen blir det billigare för dig = )

boon skrev:
man kan gå dit, men dom föredrar att man fixar det på webben, blir mindre jobb för dom, sen blir det billigare för dig = )

jaha det är dyrare om man går dit? det var väl självaste... :eek:
ok men då vet jag. tack!

ANNONS