Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Crop tool - Hide?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
Jocce
Aktiv medlem
Bra, fråga. Har aldrig använt det alternativet.
Expanderar du canvas kommer det tillbaka i alla fall, dvs det ligger kvar utanför det som syns. Om det finns något snabbalternativ annat än att backa i historyn/snapshots vet jag inte.
Men att backa i historyn kan man juh göra med "Delete" också, men tänkte att Hide så kanske den ligger kvar även om man t.ex. stänger ner bilden och öppnar den igen och ångrar sin beskärning...
Hur expanderar jag canvasen?
/Jocce
Marieliz
Aktiv medlem
När man använder "crop tool" (beskärningsverktyget) kan man välja Cropped Area: Delete eller Hide.
När man väljer "Hide" antar jag att den inte croppar utan att den bara inte visar den bortcroppade delen...
Men hur får jag fram den igen?
/Jocce
Du kan ta fram det på File / Revert
ztenlund
Aktiv medlem
Då går du hela vägen tillbaka till den senast sparade versionen.Du kan ta fram det på File / Revert
Anders Östberg
Guest
http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=441611&seqNum=2
"Because you clicked the Hide option, there are two things you can now do that you couldn't before. First, you can reposition the cropped image using the Move tool (wow!). And second, at any time you can restore the cropped area by choosing Image > Reveal All.
You can also recover any part of the hidden area by dragging the Crop tool beyond the edge of the image."
"Because you clicked the Hide option, there are two things you can now do that you couldn't before. First, you can reposition the cropped image using the Move tool (wow!). And second, at any time you can restore the cropped area by choosing Image > Reveal All.
You can also recover any part of the hidden area by dragging the Crop tool beyond the edge of the image."
ztenlund
Aktiv medlem
http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=441611&seqNum=2
Aha, se där!
Anders Östberg
Guest
Ja, alltid lär man sig nåt när man hänger på Fotosidan!
Jag kände inte till den här funktionen, men ska nog börja använda den nu.
Jag kan inte PS så värst bra, men jag är en hejare på att Googla.
Jag kände inte till den här funktionen, men ska nog börja använda den nu.
Jag kan inte PS så värst bra, men jag är en hejare på att Googla.
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Jocce, det är en ny funktion för mig också, gjorde lite tester.
För det första så verkar det bara fungera om man har lager.
Gjorde en beskärning med hide, delvis utanför ursprungsbilden, mörk bakgrundsfärg. När jag gör Reveal all syns ursprungsbilden + den extra bagrunden, mörk.
När jag gör beskärning med hide helt innanför ursprungsbilden, och sedan gör Reval all, kommer storlek på ursprungsbilden tillbaka.
När du pratar om hinna tänker jag på "shield" som syns i beskärningsfunktionen.
Vet inte om detta gjorde det klarare, för mig hjälpte det att testa runt lite.
Mvh Lotta
För det första så verkar det bara fungera om man har lager.
Gjorde en beskärning med hide, delvis utanför ursprungsbilden, mörk bakgrundsfärg. När jag gör Reveal all syns ursprungsbilden + den extra bagrunden, mörk.
När jag gör beskärning med hide helt innanför ursprungsbilden, och sedan gör Reval all, kommer storlek på ursprungsbilden tillbaka.
När du pratar om hinna tänker jag på "shield" som syns i beskärningsfunktionen.
Vet inte om detta gjorde det klarare, för mig hjälpte det att testa runt lite.
Mvh Lotta