northcliff
Aktiv medlem
Är det någon som vet varför man kan köpa en D1X för under 20.000 från A&M Photo World? Den kostar ju drygt 60.000 i Sverige
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Broadway är om möjligt ännu värre. Sök på Dpreview och hör svordommarna hagla...northcliff skrev:
Tack för rådet.
Broadway säljer samma kamera för runt 26.000, fortfarande mycket billigt!
Olle skrev:
B&H, som väl är den största internetbutiken i USA, tar $4650 för D1X. Lägg till tull, svensk moms och dyr frakt så är du uppe i svenska priser.
northcliff skrev:
Maverick
läs vad folk skriver i länkarna från Henab ovan. De försöker tvinga en att köpa en massa annat också, och om man inte gör det har de inte det man vill ha heller.
Nu kan man ju undra varför de tillåts annonsera i amerikansk fotopress, och varför de tillåts handla från tillverkarna? Visst är det "a free world" men någonstans måste man väl sätt stopp.
Antar att pengarna styr..
Exakt så gjorde jag i Juni. Jag kan också tillägga att B&H är den största, finaste, proffsigaste och mest imponerande fotobutik jag någonsin sett och med >väldigt< låga priser, och med proffsigt menar jag att alla kunder blev lika bra och seriöst bemötta. Besöken där var en upplevelse och bara de värda hela resan. Jag var där varje dag i en veckas tid. Ett par objektiv och flygbiljetten var intjänad. En till glugg+blixt, hotellet likaså. www.bhphoto.comJeppe skrev:
Lös en flygbiljett till NY. Hämta kameran i butiken. Slipp moms, tull och frakt. Få en Amerikaresa "gratis"