Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D60 @ iso1000 och sen PS

Produkter
(logga in för att koppla)
Den redigerade bilden borde ha ett utsnitt som är lika stort som den stora oredigerade bilden. Bilderna i länken som Niklas la in visar ju inte så mycket brus i den oredigerade bilden heller. Svårt att tyda när det är smått.

Hej

Det problem jag har med ISO 1000 bilder i naturen är att färgerna tar lite stryk.

Fotade älgar idag, och det tenderar att bli lite blått i det gråa, medan snön fortvarande blev vit.

Exempelbilder finns på min hemsida, Älgar ISO 1000 på www.roine.nu

De är skärpa med Fred Mirandas intelisharpen.

Dock är ångloket i Nora bra, emn det var rött o svart, där syns inte färgsticken.

Hej

Den är annorlunda. Den ger sig ju på vanliga filer, pekka på linjära filer.

Körde Pekkas på D30 och var väldigt nöjd, har inte provat på D60 ännu då jag varit för slö.

Roine

Hej

Dessa fungerar enbart på linjärkonverterade råfiler, dvs där kameran själv inte gjort några ingrepp alls.

Jag tycker Freds actions fungerar bra, har ett antal, iso brusreducering, lowligth recovery, sharpen, digital velvia osv.

Roine

jo jag vet att den fungerar bara på RAW filer... jaja får väl testa litet olika program när jag får tag på en d60

Ja det ska jag göra när jag kan låna en så... köpa lär ju inte bli inom den närmaste tiden :(
/tobias

jo det är ju sant den lär ju sjunka ganska rejält när det kommer en ny, kanske många tidningar och företag vill säkert byta... fast jag skulle nog vilja testa den lite mer inan jag inversterar i en.

jo kanske det har sett att d30 ligger på lite över 10000 på tyska ebay så. Är det några direkta nackdelar med d30?

Hej

Oftast inte, extremt bra och rena bilder med rimligt stora filer. Håller, i alla fall för mig, upp till A3.

Jag hade en D30, bytte till en D60, och så här med facit i hand var det inte värt pengarna för mig.

Roine

hmm det låter ju fint man kanske ska slå till på en sådan då, 10000 tjänar jag ju på det. och så måste jag ju skaffa någon vidvinkel efter som jag bara har som 28mm.

ANNONS
Götaplatsens Foto