Annons

D700 varför så billigt just NU ?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael.S

Aktiv medlem
Pratade med Kameradoktorn och dom sa att det INTE var någon ersättare på gång först om ja 3-6 mån.

Priset på nya D700 säger mig något annat eller... ??!!

Tack på förhand med rykten ;-)

Ja jag är sugen på att köpa en D700 priset är ju 19900 så.... :)
 
Pratade med Kameradoktorn och dom sa att det INTE var någon ersättare på gång först om ja 3-6 mån.

Priset på nya D700 säger mig något annat eller... ??!!

Tack på förhand med rykten ;-)

Ja jag är sugen på att köpa en D700 priset är ju 19900 så.... :)

D700 kostar 17200 på kamera-express.nl, inkl frakt. Jag har handlat där tidigare och nu tänker jag beställa en D700.

D700 hus verkar restat på nästan alla större webaffärer (Cyberphoto, Scandinavian Photo, Pixmania, Japan Photo, Dustin Home) och inget datum anges för ny leverans. Personligen tror jag att det handlar om att D700 ska utgå ur Nikon sortiment och ersättas. Det såg likadant ut när D300 var på väg ut ur sortimentet.

Vänligen
Ingemar
 
Det är lite märkligt att priserna går ner med tanke på att yenen har blivit så stark jämfört med euron och dollarn.
Fast kronan har ju stärkts mot euron så det kanske är det som är svaret på varför priserna sjunker.
 
Låter lite synd om D700 är på väg ur sortimentet, det är en brutalt bra kamera!
Så om det är så, passa på att köp!
 
Priset med frakt på kamera-express är 1894,00 Euro inkl frakt. Med dagens valuta enligt Swedbank, kolla här: http://www.swedbank.se/privat/guider-och-kalkyler/valutaomraknare/index.htm. I svenska pengar blir det 17177.63 SEK.

Vänligen
Ingemar

Du får för låg kurs med den:

"Räknar du från utländsk valuta till svenska kronor får du det beloppet som du får när du säljer valutan."

Du köper valuta när du handlar utomlands med t ex kort, dvs kursen är högre.

Edit: Checkkursen är kring 9,32 vilket är ungefär samma som SEBs avista.
 
Handla valuta är tydligen lite billigare än att handla för en viss valuta på nätet. Så för några minuter sedan ringde jag till Swedbanks kundtjänst för att får reda på hur mycket som skulle dras i svenska pengar från mitt konto om det belastas med 1894 Euro. Svaret blev 17539,00 SEK. Fortfarande ett bra pris.

Vänligen
Ingemar
 
Don't shoot the messenger. ;)

Fast Kameradoktorns sida fungerar hos mig...

Om man inte får skjuta budbärare blir det inte så roligt i forumen :)

Jo sajten är uppe igen och enligt den så finns kameran i lager, har väl fått in igen eller så släpar lagerstatus efter. Det var min kollega som varit inne (spion, han är Canonist) och hört samtal med personalen.

En D700x på gång tvärt emot nikon rumours?
 
Beställde precis en D700 med 50mm f1,4 och 16gb minne, för 21 819 kr, från kamera-express.
 
Senast ändrad:
ANNONS