Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 funktionsratten

Produkter
(logga in för att koppla)

skogen

Medlem
Jag har förlorat många bra bilder på endast tre månaders användning p.g.a att ratten kommit ur läge. Jag använder A läget till 90% och oftast blir det snabba ryck. Detta är verkligen inte bra på en annars utmärkt kamera. Någon som har några tips? tejp, lim.....

Jag har förlorat många bra bilder på endast tre månaders användning p.g.a att ratten kommit ur läge. Jag använder A läget till 90% och oftast blir det snabba ryck. Detta är verkligen inte bra på en annars utmärkt kamera. Någon som har några tips? tejp, lim.....

Tror det är bättre du lämnar in kameran för kontroll,ratten ska nog inte vara så känslig att den hoppar ur läge.Ge dig inte på kameran med lim eller tejp om du är rädd om garantin.MVH.

Tror det är bättre du lämnar in kameran för kontroll,ratten ska nog inte vara så känslig att den hoppar ur läge.Ge dig inte på kameran med lim eller tejp om du är rädd om garantin.MVH.

Nja, jag tror kameran är byggd på det viset.. Jag har råkat ut för samma sak. Lätt hänt att man råkar vrida till där när man stoppar ner kameran i en väska eller liknande..

Men man kan se på siffrorna i sökaren om något inte stämmer.. Det är iallafall så jag gör :)

Funktionsratten är väl den kameradel som orsakat flest misslyckanden oavsett märke. En (hållbar) spärr eller med ratten försänkt eller nåt vore önskvärt, bäst vore som på Canons 1D(s) med en knapp + inmatningsratten.

Funktionsratten är väl den kameradel som orsakat flest misslyckanden oavsett märke. En (hållbar) spärr eller med ratten försänkt eller nåt vore önskvärt, bäst vore som på Canons 1D(s) med en knapp + inmatningsratten.

Den typen av lösning finns även hos Nikon, på de tre och en-siffriga husen.

(Ja för "drive mode" alltså, PASM-valet har ju en helt annan lösning på de husen, och det kräver två kontroller för att ändra den.)

ANNONS
Götaplatsens Foto