Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D7000 funktionsratten
- Trådstartare skogen
- Start datum
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Jag har förlorat många bra bilder på endast tre månaders användning p.g.a att ratten kommit ur läge. Jag använder A läget till 90% och oftast blir det snabba ryck. Detta är verkligen inte bra på en annars utmärkt kamera. Någon som har några tips? tejp, lim.....
Tror det är bättre du lämnar in kameran för kontroll,ratten ska nog inte vara så känslig att den hoppar ur läge.Ge dig inte på kameran med lim eller tejp om du är rädd om garantin.MVH.
FilipAhlander
Aktiv medlem
Tror det är bättre du lämnar in kameran för kontroll,ratten ska nog inte vara så känslig att den hoppar ur läge.Ge dig inte på kameran med lim eller tejp om du är rädd om garantin.MVH.
Nja, jag tror kameran är byggd på det viset.. Jag har råkat ut för samma sak. Lätt hänt att man råkar vrida till där när man stoppar ner kameran i en väska eller liknande..
Men man kan se på siffrorna i sökaren om något inte stämmer.. Det är iallafall så jag gör
j2^
Aktiv medlem
Funktionsratten är väl den kameradel som orsakat flest misslyckanden oavsett märke. En (hållbar) spärr eller med ratten försänkt eller nåt vore önskvärt, bäst vore som på Canons 1D(s) med en knapp + inmatningsratten.
Den typen av lösning finns även hos Nikon, på de tre och en-siffriga husen.
(Ja för "drive mode" alltså, PASM-valet har ju en helt annan lösning på de husen, och det kräver två kontroller för att ändra den.)