Annons

D7000

Läste detta på ett forum idag.

"I conversation with the sales guy he told me that they store manager has been contacted by Nikon today to let them know that production has stopped on the D7k and all the stock they have is all they will get for a while until production is back on."

Sen om det stämmer eller inte, får vi nog aldrig veta =P
 
Hur mycket kan en lagning kosta isåfall om det visar sig att ens D7000 har heta pixlar?
Blir det någon större skillnad på fotot eller är det bara något som syns på Liveview?
 
Hur mycket kan en lagning kosta isåfall om det visar sig att ens D7000 har heta pixlar?
Blir det någon större skillnad på fotot eller är det bara något som syns på Liveview?

Blev lite nyfiken på detta med "heta pixlar" då jag också är lite sugen på en D7000.

Hittade lite läsbart om detta problem, som inte verkar vara ett problem för specifikt Nikon D7000.

http://www.kenrockwell.com/tech/hot-pixels/index.htm

http://www.slashgear.com/how-to-remove-stuck-pixel-on-your-digital-slr-2227392/

http://www.komar.org/faq/camera/canon-7d-versus-50d/hot-pixels/
 
Ok, har verkligen försökt läsa tråden och forska lite slött men jag orkar inte. Säger bara - oj vad mycket ord det finns!

Steget från D80 till D90 var ett steg i iso. Samma mellen D90 och D7000?

D7000 fixar alltså manuella objektiv lika bra som D300(s)?

Annars ok hus, AF och två kortplatser, stämmer?

Mycket tacksam för svar av någon som hängt med på sistone..
 
Så jag var och bytte min D7000 idag pga. alla röda och blåa pixar i filmerna.
Kommer hem och sätter batteriet i laddaren, inget händer..... Laddaren är helt död...
Jag ger upp.....
 
Hur mycket kan en lagning kosta isåfall om det visar sig att ens D7000 har heta pixlar?
Blir det någon större skillnad på fotot eller är det bara något som syns på Liveview?

De heta pixlarna syns bara vid filmning för dem som har det problemet. Själv har jag testat liveview med objektivlock på och jag har inga heta pixlar i min kamera.
 
Någon som har fotat lite med sin D7000 och laddat upp? Vill se vad den kan prestera :)

Jag har bara hunnit lägga upp en bild hät på FS men jag har nog tagit 5-600 bilder hittills och är bara SÅÅÅÅ nöjd med D7000!!!!

Det blir alltid en massa snack när dte kommer en ny modell De som just köpt den förra, utgående modellen brukar skrika högst av någon anledning. Nikon brukar släppa färdiga produkter till marknaden så jag troro inte att det är någon överhängande fara för barnsjukdomar den här gången heller.
 
Jag är hemskt sugen på att köpa en Nikon d7000 men om man tänker efter, tror inte "heta pixlar" är sånt stort problem som de verkar, de som har problem med det här bara en minimal del av världen, men vet inte vart jag hittar tråden för att få bort dem om jag köper en och får dessa "heta pixlar"?

Någon som har lust att länka till någon sida där det finns bilder tagna med d7000?
 
Jag är hemskt sugen på att köpa en Nikon d7000 men om man tänker efter, tror inte "heta pixlar" är sånt stort problem som de verkar, de som har problem med det här bara en minimal del av världen, men vet inte vart jag hittar tråden för att få bort dem om jag köper en och får dessa "heta pixlar"?

Någon som har lust att länka till någon sida där det finns bilder tagna med d7000?

Är det inte bara när man filmar dom "heta pixlarna" uppkommer?
Jag har provfilmat min nu lite och inte har då jag några "heta pixlar" vad jag kan se
 
Den har väldigt bra siffror men det är inget roligt greppa den. Fast det är klart; mina labbar älskar greppet hos 7D, vissa tycker säkert den är för stor.

Okej, jag själv har väääääldigt små händer, jag har provhållit i en d300s och jag nådde inte ens till avtryckaren så om du tycker att d7000 är liten så kommer den passa mig alldeles perfekt för jag har hållit i en d90 och den låg alldeles perfekt i mina händer.
 
Okej, jag själv har väääääldigt små händer, jag har provhållit i en d300s och jag nådde inte ens till avtryckaren så om du tycker att d7000 är liten så kommer den passa mig alldeles perfekt för jag har hållit i en d90 och den låg alldeles perfekt i mina händer.

Kan säkert vara så :) jag tycker D7000 är väldigt svår att hålla bekvämt, men som sagt, smaken kan variera.
 
ANNONS