Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D80 kaputt... Nytt hus!

Produkter
(logga in för att koppla)

majkey

Ny medlem
Hej,

Tog fram min d80 som varit med sen den kom.

Funkade när den hamnade i sin väska men nu 2 år senare så fick jag err i dispen och blixen går ej upp.

Tänkte att de kanske är lika bra att investera i något nytt.
Vad är de för hus som gäller så man får lite nytt?


Tack på förhand
Micke
 
Eftersom du inte fotograferar så ofta (om det är riktigt att kameran legat nerpackad i två år) så kan du ju skaffa en D4. Då får du det bästa och vikten spelar ju ingen roll eftersom du inte kånkar runt på kameran ;)

Skämt åsido. I ditt ställe skulle jag titta på D3200. Billig och bra. Har du optik du vill kunna använda så tänk på att denna måste vara AF-S eftersom det inte finns autofokusmotor i kamerahuset på D3X00-husen. Detsamma gäller D5X00.

(Edit: Korrigerat stavfel)
 
Eftersom du inte fotograferar så ofta (om det är riktigt att kameran legat nerpackad i två år) så kan du ju skaffa en D4. Då får du det bästa och vikten spelar ju ingen roll eftersom du inte kånkar runt på kameran ;)

Skämt åsido. I ditt ställe skulle jag titta på D3200. Billig och bra. Har du optik du vill kunna använda så tänk på att denna måste vara AF-S eftersom det inte finns autofokusmotor i kamerahuset på D3X00-husen. Detsamma gäller D5X00.

(Edit: Korrigerat stavfel)

hehe, kan bara säga +1
 
D80:in hamnade i garderoben efter en flytt.
Sen har de bara fotats med lite kompaktkameror osv men nu när man ville ta tag i intresset så lirade inte kameran :(

Ska åka och titta lite närmare på en ny nikon eller om man ramlar över på en Canon men har för mig att när jag tittade på D80 som ny så var canon husen inte lika sköna att hålla i.
 
Vill du ha något som är så likt D80 som möjligt så är en beggad D90 eller D7000 lagom... mindre hus såsom D3200 & D5200 saknar dessutom autofokusmotorn i huset....
 
Hej,

Tack för lite råd å dåd.

Blev en D7000 så denna dag gick fort när man varit ute och provat.

Känner att jag skulle vilja ha ett bra objektiv att fota bilar med nu till hösten.

Kan man köra nikons fasta 35:a eller borde man ha ett mer vidvinkel?

Käner mig nöjd med kameran iaf :)
 
ANNONS