avslutad120828
Avslutat medlemskap
Jag har just läst igenom en recension ordentligt på dpreview.com om Nikon D300...
Just nu kör jag med Canon och kan inte säga på något sätt att jag är missnöjd med min nuvarande fotoutrustning, mer än att man alltid vill ha mer/bättre.
Grejen är bara att D300 verkar vara en komplett "semiproffs"kamera sett till specifikationerna, och att bruset blivit så pass reducerat på högre ISO-tal. Snygga testbilder finns det ju också gott om.
Någon gång är det ju dags för uppgradering men om det blir till ett helt nytt system vet jag inte riktigt. 40D känns faktiskt inte alls särskilt spännande när man haft en 30D.
Ska man satsa på en begagnad EOS-1D Mark II N istället? Jag gillar ju 30D och allt vad den kan, men skulle gärna vilja ha en kamera man kan lita på överallt vädermässigt.
Ville bara skriva av mig lite tankar. Dagens i-landsproblem.
Svårt...detta...tekniksug...
Just nu kör jag med Canon och kan inte säga på något sätt att jag är missnöjd med min nuvarande fotoutrustning, mer än att man alltid vill ha mer/bättre.
Grejen är bara att D300 verkar vara en komplett "semiproffs"kamera sett till specifikationerna, och att bruset blivit så pass reducerat på högre ISO-tal. Snygga testbilder finns det ju också gott om.
Någon gång är det ju dags för uppgradering men om det blir till ett helt nytt system vet jag inte riktigt. 40D känns faktiskt inte alls särskilt spännande när man haft en 30D.
Ska man satsa på en begagnad EOS-1D Mark II N istället? Jag gillar ju 30D och allt vad den kan, men skulle gärna vilja ha en kamera man kan lita på överallt vädermässigt.
Ville bara skriva av mig lite tankar. Dagens i-landsproblem.
Svårt...detta...tekniksug...





