Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Djävulska ting: 1D-hus och L-optik
- Trådstartare Sebastian Mandrean
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Om man är miljardär då?
Då får man nog bara mer prylar...
Då är det dags att byta till Nikon. Det kräver dock lite djupare inläsning eftersom de inte märker upp statusprylarna speciellt.Robin Gyllander skrev:
Om man är miljardär då?
Jeppe
Aktiv medlem
jimh skrev:
Finns det rambo-realtree på tejprulle, eller har du lämnat objektivet och en låda kladdkritor till ungarna? ;-)
Äkta surf-neoprene, ifall man skulle få för sig att bada. Fast kritor hade nog gått bra det med. Priset på 50 cm neoprene i camo står sig nog ganska precis i kontrast mot vanlig, som gluggen gör mot normala objektiv
Men va fan.. det kostar att ligga på topp.. och min fru har inte ansökt om skilsmässa ännu ;p
Jeppe
Aktiv medlem
jimh skrev:
Då är det dags att byta till Nikon. Det kräver dock lite djupare inläsning eftersom de inte märker upp statusprylarna speciellt.
Jaha, ska vi svänga in på den vägen nu ja....
Miljardärer köper inte Nikon, de vill ju ha status. De ska ju bara se vackra ut. Fotografer använder ju Nikon...
Smält den, alla ni som tycker jag är Canon-bias ;p
RG
Avslutat medlemskap
Jeppe skrev:
Jaha, ska vi svänga in på den vägen nu ja....
Miljardärer köper inte Nikon, de vill ju ha status. De ska ju bara se vackra ut. Fotografer använder ju Nikon...
Smält den, alla ni som tycker jag är Canon-bias ;p
Och nu blir 20 % av fotosidans medlemmar deprimerade.
fredrikru
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Äkta surf-neoprene, ifall man skulle få för sig att bada. Fast kritor hade nog gått bra det med. Priset på 50 cm neoprene i camo står sig nog ganska precis i kontrast mot vanlig, som gluggen gör mot normala objektiv
Men va fan.. det kostar att ligga på topp.. och min fru har inte ansökt om skilsmässa ännu ;p
Hmm..
Denna blankett är vad hon behöver efter du har köpt ytterligare en L glugg....
http://www.dom.se/Publikationer/Blanketter/DV_163.pdf
Krippe
Aktiv medlem
fredrikru skrev:
Hmm..
Denna blankett är vad hon behöver efter du har köpt ytterligare en L glugg....
http://www.dom.se/Publikationer/Blanketter/DV_163.pdf
Haha!
snabb kamera
Aktiv medlem
Ja, vem fasen drägglar inte över nya Mark III:an? Själv äger jag numer en begagnad Canon D1 ( Mark I ) som jag nyligen köpte billigt på Blocket.
Bra kamera även det, ja visst! Men jämfört med Mark III:an är den ändå chanslös. Hade jag runt trettio lapp skulle jag inte tveka ens en sekund att komplettera min gamla D1:a med ett Mark III hus - ja det skadar väl inte att ha två bra hus samtidigt så att man kan använda olika optik för olika fotoobjekt?
Så jag säger bara: spara, spara, spara så att man har råd med Mark III:an! Fattas cirka 15.000 för min del än så länge.
Bra kamera även det, ja visst! Men jämfört med Mark III:an är den ändå chanslös. Hade jag runt trettio lapp skulle jag inte tveka ens en sekund att komplettera min gamla D1:a med ett Mark III hus - ja det skadar väl inte att ha två bra hus samtidigt så att man kan använda olika optik för olika fotoobjekt?
Så jag säger bara: spara, spara, spara så att man har råd med Mark III:an! Fattas cirka 15.000 för min del än så länge.
Palletheking
Aktiv medlem
För alla de som debatterade den så kallade L-sjukan tidigare. Som aktiv behandlare av diverse psykiatriska tillstånd vill jag säga följande. I många fall handlar det inte om att bota ett kroniskt tillstånd, utan att lära sig leva med det. Problemet för de flesta dock, är att L-sjukan i sig inte är speciellt svår att leva med. Det svåra för de drabbade är att leva med sina respektive sambos och fruar. Här kan jag känna att Fotosidan och dess redaktion uppbär ett visst ansvar och att de enligt alla etiska riktlinjer borde erbjuda anhörigstöd till sambos och fruar. Det man som insjuknad kan göra för att underlätta familjesituationen är att börja använda sig av postens utmärkta tjänst, SMS-avi.
vaktmästaren
Aktiv medlem
snabb kamera skrev:
Ja, eller börja panta burkar!
Palletheking
Aktiv medlem
Precis och ändå så klagas det bland kvinnfolket. Tycker de kunde visa lite uppskattning över att man skaffat sig en säker hobby, som dessutom inte drar bensin och förstör miljön vi alla lever i.Tibor skrev:
Det är väl fortfarande mycket billigare än en Harley Davidson för 150 papp... och mycket säkrare![]()
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Äh, det är bara att köpa billigaste L gluggen till frun så är hon fast med. Alternativt att man köper en som hon kan gilla och som du gillar än mer.
Jag hängde en 17-40/4L på fruns 400D och nu är det L som gäller för henne med. mk3:an tycker hon är alldeles för tung så hon kör glatt med sin 400D. I bland lånar hon min 70-200/2.8L så hon har inget emot att jag snor hennes 17-40 emellan åt.
Jag hängde en 17-40/4L på fruns 400D och nu är det L som gäller för henne med. mk3:an tycker hon är alldeles för tung så hon kör glatt med sin 400D. I bland lånar hon min 70-200/2.8L så hon har inget emot att jag snor hennes 17-40 emellan åt.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
1D-hus och L-optik är fina saker. Nödvändiga på sätt och vis varken mer eller mindre.
Men man får man inte bilderna med annan utrustning så blir det ju inte så mycket bättre om man köper 1D eller L... Börja i rätt ände.
Säkerligen många som bränner sig när de inser att bilderna ändå inte fotar sig själva!
Sambo/fru.. detta förbryllar mig. Jag skulle aldrig dela plånbok med min fru/sambo (trots att hon är störtrik jämfört med mig!!!).. hon gör väl som hon vill med sina pengar, skulle jag ha ngr invändningar emot hennes bruk =?
Nej, bara för att man har fru/sambo så betyder inte det att man har förlorat sin frihet som vuxen människa.
Min sambo skulle snarare grattulera mig om jag hade råd att köpa ngt jag verkligen behövde!
MVH Niclas,
Men man får man inte bilderna med annan utrustning så blir det ju inte så mycket bättre om man köper 1D eller L... Börja i rätt ände.
Säkerligen många som bränner sig när de inser att bilderna ändå inte fotar sig själva!
Sambo/fru.. detta förbryllar mig. Jag skulle aldrig dela plånbok med min fru/sambo (trots att hon är störtrik jämfört med mig!!!).. hon gör väl som hon vill med sina pengar, skulle jag ha ngr invändningar emot hennes bruk =?
Nej, bara för att man har fru/sambo så betyder inte det att man har förlorat sin frihet som vuxen människa.
Min sambo skulle snarare grattulera mig om jag hade råd att köpa ngt jag verkligen behövde!
MVH Niclas,