Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Djur objektiv, Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

fredlund88

Aktiv medlem
Nu har jag bestämt mig måste ha längrebränvid.
Har idag Canon 70-200 f4L så vad är era åsikter? ska vart efter skaffa en till kamera i Aps-c storlek för att ha kvar objektivet och låta det sitta på en kamera.

Tamron 100-600
Canon 400mm 5,6L
Canon 300mm f4l IS + telekonv..

lägg gärna upp egna bilder som referenser

Tja, Canons EF 400 mm f/5,6L USM eller EF 300 mm f/4L IS USM + EF extender 1,4X III ger ju ungefär samma räckvidd. Att sätta på teleförlängare ger ju aldrig bättre bildkvalité, men flexibiliteten ökar ju i kombinationerna ovan. Att det inte finns stabilisering i 400 mm objektivet har du nog upptäckt.

Om det inte är så att du alltid ligger runt 400 mm och egentligen önskar dig mer, finns även EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM att ta med i beräkningen. Utan att närmare gå in på hysteriskt dyra 200-400...

Håller med om att Canon 100-400 är ett bra alternativ. Dock är nya Tamron 150-600 billigare, i princip lika skarpt, har bättre is och längre brännvidd. Dock större o tyngre.

Tja, Canons EF 400 mm f/5,6L USM eller EF 300 mm f/4L IS USM + EF extender 1,4X III ger ju ungefär samma räckvidd. Att sätta på teleförlängare ger ju aldrig bättre bildkvalité, men flexibiliteten ökar ju i kombinationerna ovan. Att det inte finns stabilisering i 400 mm objektivet har du nog upptäckt.

Om det inte är så att du alltid ligger runt 400 mm och egentligen önskar dig mer, finns även EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM att ta med i beräkningen. Utan att närmare gå in på hysteriskt dyra 200-400...

Ja jag har märkt att de inte finns is till 400an därför jag har tittat på 300an. Men hur står sig tamronens objektiv jämfört mot Canons i dem här bränviderna?

ANNONS
Götaplatsens Foto