Annons

Djur objektiv, Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

fredlund88

Aktiv medlem
Nu har jag bestämt mig måste ha längrebränvid.
Har idag Canon 70-200 f4L så vad är era åsikter? ska vart efter skaffa en till kamera i Aps-c storlek för att ha kvar objektivet och låta det sitta på en kamera.

Tamron 100-600
Canon 400mm 5,6L
Canon 300mm f4l IS + telekonv..

lägg gärna upp egna bilder som referenser

Tja, Canons EF 400 mm f/5,6L USM eller EF 300 mm f/4L IS USM + EF extender 1,4X III ger ju ungefär samma räckvidd. Att sätta på teleförlängare ger ju aldrig bättre bildkvalité, men flexibiliteten ökar ju i kombinationerna ovan. Att det inte finns stabilisering i 400 mm objektivet har du nog upptäckt.

Om det inte är så att du alltid ligger runt 400 mm och egentligen önskar dig mer, finns även EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM att ta med i beräkningen. Utan att närmare gå in på hysteriskt dyra 200-400...

Håller med om att Canon 100-400 är ett bra alternativ. Dock är nya Tamron 150-600 billigare, i princip lika skarpt, har bättre is och längre brännvidd. Dock större o tyngre.

Tja, Canons EF 400 mm f/5,6L USM eller EF 300 mm f/4L IS USM + EF extender 1,4X III ger ju ungefär samma räckvidd. Att sätta på teleförlängare ger ju aldrig bättre bildkvalité, men flexibiliteten ökar ju i kombinationerna ovan. Att det inte finns stabilisering i 400 mm objektivet har du nog upptäckt.

Om det inte är så att du alltid ligger runt 400 mm och egentligen önskar dig mer, finns även EF 100-400 mm f/4,5-5,6L IS USM att ta med i beräkningen. Utan att närmare gå in på hysteriskt dyra 200-400...

Ja jag har märkt att de inte finns is till 400an därför jag har tittat på 300an. Men hur står sig tamronens objektiv jämfört mot Canons i dem här bränviderna?

ANNONS
Götaplatsens Foto