Annons

Djur på språng

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Det finns en tråd för suddiga fåglar. Kanske vi kunde visa även andra djur som inte riktigt har fastnat på bild som vi önskat?
Finns det redan en tråd så ska vi förstås använda den.001-DS8_2795.jpg
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Det här är ju jättekul. Tyvärr kan jag inte bidra med så värst mycket i bildväg då jag brukar radera sånt men jag kan ge er en hyfsat bra historia.

Den gamla populära fototidningen FOTO som numera avsomnat hade i ett nummer haft en tävling om årets sämsta semesterbild. Vem vann? Jo det gjorde någon som varit någonstans i Nord Afrika på semester.

Motivet var en person som satt på en kamel och fotografen hade lyckats med konststycket att komponera så illa (eller också var det ytterst medvetet) att han/hon lyckats klippa av huvudena på både person och kamel.

Någon annan kanske minns den bilden också?
 
Senast ändrad:

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Inte bara stillbilder av djur är suddiga. En del av er har kanske redan sett en rätt galen gammal suddig video där en väl engagerad katt åker på en rätt vådlig flygtur med hjälp av en takfläkt:

Cat Takes A Spin On The Ceiling Fan - YouTube

Jag har själv svårt att se det här som katt vän. Det är egentligen helt på andra sidan gränsen men jag klarar helt enkelt inte, ologiskt nog, att kontrollera mig ens det minsta inför vad jag ser. Det är exakt samma sak nu när jag återigen ser detta, som det var då för så där en tio år sedan. Allt går bara i totalspinn.

Lyckligtvis överlever ju katter ofta sådant och min egen barndomskatt halkade på fönsterblecket på balkongen på sjätte våningen och försvann med en vådlig fart nedåt. Han hade blivit utlåst av misstag och försökte påkalla min mammas uppmärksamhet där hon stod och pratade i telefon när han plötsligt halkade precis framför hennes näsa.

Min pappa sprang ner med en hammare i högsta hugg för att göra kattens pina kort men fann till sin förvåning katten sitta och hosta till synes bara lätt chockad i buskarna. Han hade studsat på grannens markis på andra våningen. Det fanns inte en skråma på katten bortsett från vissa posttraumatiskt stressrelaterade beteenden.
 
Senast ändrad:

Johan_G

Aktiv medlem
En gammal suddig bild från 1976.

Vi hade en kalv på den tiden, Otto, som jag dagligen skötte om.
En sommardag stod han så fint i kalvhagen så jag tänkte ta en bild. När han började springa emot mig tänkte jag inte alls utan försökte bara hålla honom i sökaren i min Zess Ikon Nettar medans jag tryckte av, det fungerade visst inte så bra...

 

CMEAGS

Ny medlem
En mus som blixtsnabbt pilade omkring vid fågelmatningen för att hitta nötter som fåglarna tappat. Denna bild blev suddig men jag har inte förmått mig att kassera den eftersom musen är så söt där den liksom tar skydd bakom en sten.
 

Bilagor

ANNONS