Annons

DxO Photolab 3.2

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Uppdateringen från 3.0 till 3.2 ger tydligen två nya verktyg i DxOs lokala justeringspalett. Man kan nu kopiera masker och byta namn på dem och det är ju bra.

Jag tillhör ju de som verkligen gillar Photolab och vad man kan få ut ur det programmet. Det är oftast snabbjobbat då det passar bra ihop med mina Sony RAW.

Jag är nästan helnöjd sedan vi fick Local Adjustment men en sak saknar jag rätt svårt. Jag förstår inte varför man inte hade kunnat bjuda på en "color picker" i det nya "HSL Color Whel"-verktyget från början. Det hade gjort denna funktion nästan helt perfekt. Det finns ju redan en sådan för exv. White Balance, så man kan ju tycka att det inte borde vara alltför "svårsnutet".

I sin nya förenklade färghantering i Capture One 20 så finns en sådan och den har funnits länge. I CO kan man även enkelt göra ett eget lager av en "color pick" smidigt och även det har funnits ett bra tag nu. Det kan väl knappast röra sig om en patentfråga i alla fall för "colorpickers" är väl allmängods numera?

Jag tycker fortfarande dessutom att vi kunde fått samma gränssnitt i PC-versionen som jag sett att man fått i MAC-versionen för de versionerna är inte helt identiska. Jag har kontaktat DxO tidigare om detta men tyvärr verkar de inte fatta vad jag menar trots upprepade försök med skärmdumpar m.m.
 
ANNONS