Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

s60761

Aktiv medlem
Vad beträffar att handla ifrån E-infinity eller ifrån utlandet och valutaväxling med procentsatser så har det redan framkommit att PAY PAL ska man akta sig för att betala i växlad valuta då de tar en hel del i procent avgift. Ett tips är Santanders kreditkort, vilket jag själv rotade fram efter ett flertal kameraköp ifrån E-infinity. Det har 0% valutakurs-växlings påslag till skillnad ifrån de flesta banker som har 2%.

E-infinity har jag/vi haft mycket goda erfarenheter av. Det har inte varit problem med att lämna tillbaka kameror, objektiv för man ångrat sig inom två veckor eller att något inte fungerat som det ska. Blir dock troligen lite mer ”spännande” i dessa tider.

Känns lite nu som att E-infinity inte riktigt satt rutinerna för att få flödet att fungera via Nordirland då många fått sina paket försvunna eller det tagit extra lång tid. Beror säkert både på Brexit och Corona. Dock så verkar de betala tillbaka och tillgodoser kunden trots rådande ”krångel”.

Har själv lagt order på en R5 med RF 70-200 den 3 februari och hoppas få kameran i inte allt för lång framtid. Ska försöka komma ihåg att skriva här när de anlänt om man kan slita sig ifrån kamerainställningar och manualer.
 

Johan K9

Medlem
Var med om exakt samma sak för ett par månader sedan. Kameran fanns på lager enligt hemsidan och enligt ordererkännandet (Sony A7RII), fick foto på grejjorna i vanlig ordning sedan hände ingenting. Kontaktade både DHL och E-infinty, fick tillslut svaret från E-infinty att kameran försvunnit i transporten. Vill du att vi skickar en ny, ja gör det var mitt svar. Ytterligare 2 veckor samma procedur igen, och svaret blev återigen att kameran försvunnit i transporten. Gav dom rådet att byta transportör.
Så min första upplevelse med E-infinty var väl inte den bästa, även om andra här i forumet verkar ha haft större tur.
Fick du en kamera någon gång!?
 

Klappraven

Medlem
Ni som handlar via e-infinity, är det värt prisskillnaden på cirka 2000kr eller bör man ha handla via Sverige då? Hade tänkt köpa hem z50 med båda kitt-objektiven :)
 

kamrat

Ny medlem
Samma här. :cautious:
Beställde en Sony a7c den 9/1, fick detta som svar från kundtjänsten när jag frågade varför inget hänt den 21/1:
"We have just been notified by our courier partner that your cargo has lost trace during transit and this is why you are still not seeing updates on the tracking page."

Valde också att de skickar ett nytt paket - kanske går bättre nu...
Det tog lite tid men nu är paket #2 upphämtat av DHL och beräknas att levereras imorrn. :D

Intressant är att det här paketet verkat komma från Orly, Frankrike istället för Nordirland.

Edit: Levererat och klart! Allt verkar fungera fint - nu ska man bara få lite tid att leka lite med grejorna.
 
Senast ändrad:

John8

Medlem
Ni som handlar via e-infinity, är det värt prisskillnaden på cirka 2000kr eller bör man ha handla via Sverige då? Hade tänkt köpa hem z50 med båda kitt-objektiven :)
Garanti och språk i meny är väl det som skiljer egentligen. När man köper från E-infinity får man endast garanti som är giltig 12 månader hos E-infinity, dvs du måste skicka utrustningen till dem i HK för garantiservice. Om du köper i Sverige får du 24 månader garanti.
 

Matchfotografen

Aktiv medlem
Fick mitt Canon R5 kit med 24-105/4 idag. Beställde 21/1, fick info 27/1 att den skeppats från Orly/Frankrike men första hantering hos DHL den 8/2. Satt fast ett par dagar i Bryssel på grund av snön och kom då idag.

Inga extra kostnader utöver det som betalades vid beställning. Kameran har firmware 1.2.0, svenskt språk går att välja och den gick utmärkt att regga i CPS.
 

John8

Medlem
härligt att höra. Jag väntar fortfarande på mitt paket :( DHL paket-id genererades den 30/1 sedan dess har jag inte hört något.
Äntligen! Idag fick jag mitt paket 😀 jag gjorde den ursprungliga beställning den 8/1. Fick veta den 21/1 att mitt paket försvunnit under transport och dom erbjöd mig pengarna tillbaka eller nytt paket. Jag valde nytt paket. Den 30/1 fick jag ett nytt DHL paket ID och den 8/2 lämnades paketet till DHL i Frankrike. Därefter tog det några dagar då paketet fastnade i Tyskland pga dåligt väder.

Långsam leverans men i övrigt inga klagomål!
133A65BC-7A2C-47AE-A30B-A088691D2438.jpeg
 

s20

Medlem
Fick min D780 i fredags, kom från Frankrike, när jag lagt beställningen för ganska precis 2 veckor sedan fick jag ett mail från kundtjänst där de informrade om att den saknar svensk meny, inga problem svarade jag och fick till svar att leveranstiden var länge än normalt. Bra då fick jag tid att sälja min Z6. Totalt sett är jag mycket nöjd och sparade en slant vilket är viktigt för en blivande pensionär. Betalade drygt 19000 med 24-120 f4. /C
 
ANNONS