Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Ades

Aktiv medlem
Fick ett RF 70-200/2.8 från dem förra veckan. Beställdes 31:a januari, blev processat med bild på låda 17/2, postat 20/2 och framme 26/2. Skeppades via Frankrike, inga avgifter i samband med leverans.

Har än inte sett till några avgifter i efterhand på den EOS R5 jag fick levererad i början av februari.
Har den inte funnits på lager eller? När det tagit så länge..
 

Matchfotografen

Aktiv medlem
Har den inte funnits på lager eller? När det tagit så länge..
Den var markerad som i lager när jag beställde men generellt verkar det ha varit segt i februari. Kinesiskt nyår säger en del men jag har dålig koll exakt. Jag har inte jagat demheller utan pysslat med annat så får kanske skylla mig själv.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
EU är inte nöjda direkt.

The EU accused the UK of breaching the Brexit deal.
Btitain’s move to delay border checks on goods entering Northern Ireland.
Nu verkar detta gälla mat men jag vet inte hur framtiden ser ut för denna bakväg.
Det är anmärkningsvärt hur lätt det går att runda regelverket. Kan ju knappast bara gälla E-infinity UK när det gäller hårda paket?
 
Senast ändrad:

Visom

Aktiv medlem
Har kollat ibland efter ett kit med Canon R6 med EF adapter. Verkar inte som det är något de säljer?
 

MaddeKarlsson

Ny medlem
Vill bara lyfta ett varningens finger, räkna inte med att deras 1 års garanti fungerar. De har ignorerat mina epost en månad, gällande min Canon R5 som har fabrikationsfel. Vet att det är många fler med samma fel på deras R5: or. Så det är en riktig chansning att köpa en Canon R5 från E-infinity. DSC_1346.JPGDSC_1341~2.JPG
 

PMD

Aktiv medlem
Så många sidor orkar ingen plöja igenom tyvärr.
Drygt en sida med sökträffar. Man behöver antagligen inte klicka på alla träffarna, utan välja ut de som ser mest relevanta ut (t.ex. med avseende på datum).

Jag tror att det är få som orkar skriva om samma sak en gång till, så man minimerar brus i tråden genom att söka rätt på relevant information innan man frågar.

Alla som rapporterar att de har fått en leverans kan ju å andra sidan lägga till en mening om hur det gick med tull och moms.
 
Senast ändrad:

Sabud

Aktiv medlem
Vill bara lyfta ett varningens finger, räkna inte med att deras 1 års garanti fungerar. De har ignorerat mina epost en månad, gällande min Canon R5 som har fabrikationsfel. Vet att det är många fler med samma fel på deras R5: or. Så det är en riktig chansning att köpa en Canon R5 från E-infinity. Visa bilaga 154922Visa bilaga 154923
Jag har också fått en R5 från E-Ininity för 3 månader sedan och när jag ser efter lite närmare kan jag också få in ett papper vid optikfästet. Har du kontrollerat att Canon erkänner detta som ett fel som kan reklameras? I annat fall kan du nog inte räkna med att E-Infinity kommer hantera det annorlunda.

/Stephan
 

MaddeKarlsson

Ny medlem
Jag har också fått en R5 från E-Ininity för 3 månader sedan och när jag ser efter lite närmare kan jag också få in ett papper vid optikfästet. Har du kontrollerat att Canon erkänner detta som ett fel som kan reklameras? I annat fall kan du nog inte räkna med att E-Infinity kommer hantera det annorlunda.

/Stephan
I den här tråden har de fått lite olika svar från Canon, känns absolut inte rätt på en så pass dyr kamera. https://www.dpreview.com/forums/thread/4556751?page=4
 
ANNONS