Annons

Eizo ColorEdge CE240W

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnar_berg

Medlem
Hej hej,

Jag funderar på att köpa en Eizo ColorEdge CE240W skärm, någon som har erfarenhet av skärmen?

Den är inte så billig ca 21.000:- hos YFO, men vad jag förstår så är det en bra skärm...

/Gunnar

Ingen som har erfarenhet av denna skärm?

Jag sneglar också åt denna skärm men det som stör mig lite är att jag gärna hade sett stöd för HDCP-kryptering och kanske även HDMI-ingång. Tror ni att detta kan komma i efterföljaren? Eller ligger dessa skärmar i fel segment så att det inte är några prioriterade funktioner? Nångon som har koll på ungefär hur lång uppdateringscykeln är på Eizos skärmar? Vad jag kan se enligt Eizos pressmeddelande så pressenterades denna skärmen 2006-04-04.

M.v.h. Jonathan

Jag köpte skärm från yfo för dyra pengar o upptäckte efter köpet att Hegethorn säljer eizo skärmar till betydligt bättre pris än yfo.

Hej Jesper, jo, de kan man ju fråga sig om man behöver en så pass bra skärm. Men eftersom jag satsar seriöst på detta och driver mitt fotointresse som ett företag vid sidan om mitt ordinarie jobb så vill jag försöka satsa på bra produkter.

Skärmen är ju ända en väldigt viktig bit i kedjan...

/Gunnar

Jeppe skrev:
Jepp.. 21000:- är en del mer än 19000:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=92517

Men i fråga om skärmen, så blir det inte mycket bättre än så. Behöver du så extremt bra skärm Gunnar?

Jeppe skrev:
Men i fråga om skärmen, så blir det inte mycket bättre än så.
Jovisst kan det bli bättre, ska du arbeta med bilder rekommenderar jag hellre Eizos CG-serie av skärmar. De är inte så stora, men är ännu bättre att kalibrera.

Stefan

Hej Stefan,

Jo, jag har även kollat på CG-serien, men det är ytterliggare ett hopp upp i pris. Men jag är fortfarande osäker...Men på Yfo så rekommenderar dom CG-serien precis som du säger.

Man får en 21,3" CG för ca 1000:- mer än en 24" CE....

Jag får nog fundera en gång till..

/Gunnar

stefohl skrev:
Jovisst kan det bli bättre, ska du arbeta med bilder rekommenderar jag hellre Eizos CG-serie av skärmar. De är inte så stora, men är ännu bättre att kalibrera.

Stefan

stefohl skrev:

Stefan

Naturligtvis :) Läste fel..tyckte det stod CG..

Dock är CG210 ingen widescreen. 1600x1200 pixlars upplösning i 4:3-format.

utan då blir det CG220, som har en lite annan prislapp.. Men smakar det så kostar det..

ANNONS