Annons

Elinchrom D-lite 4 + UPS ?

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Tänkte höra efter ifall D-lite 4 passar med vilken UPS som helst?

För att ett utav mina Elinchrome 400 FX gick sönder och nu skulle jag behöva en reserv... därför tänkte jag ifall D-Lite går att köra med UPS för 400FX fungerade tydligen inte alls...

/ Tommi

Tänkte höra efter ifall D-lite 4 passar med vilken UPS som helst?

För att ett utav mina Elinchrome 400 FX gick sönder och nu skulle jag behöva en reserv... därför tänkte jag ifall D-Lite går att köra med UPS för 400FX fungerade tydligen inte alls...

/ Tommi

Med en vanlig UPS? Med stor sannolikhet, nej eftersom bägge blixtarna är digitala och således förmodligen tappar inställningarna mellan varje urladdning. Om inte FX400 funkar så gör inte D-Lite 4 det heller.

Annars kan man ju alltid skaffa en Xplorer XT från Innovatrix, de klarar även Elinchromes digitala blixtar:
http://www.studioblixtar.se/

Jan använder Innovatronix XT och 2st D-Lite2, lite problem med uppladdningen... kör jag på 100% på båda blixtarna så blir det problem direkt. Batteriet orkar inte ladda!

Verkar som om jag är ensam om detta, som vanligt =(

Mvh // Martin

Det finns fler där ute...

Tro mig ;) Jag har 3st Elichrome 400Fx och 2st D-lite 4 så lite surt känns det att få höra att det inte fungerar...

Jan använder Innovatronix XT och 2st D-Lite2, lite problem med uppladdningen... kör jag på 100% på båda blixtarna så blir det problem direkt. Batteriet orkar inte ladda!

Verkar som om jag är ensam om detta, som vanligt =(

Mvh // Martin

Visst är det surt...
Men så länge jag inte kör båda blixtarna på 100% så funkar det!
Problematiken är ju att utomhus går det åt endel kräm om man skall slåss med solen...

Men de skall vara 100% kompatibla med Innovatronix xt!! Får dra ett mail till dem och höra.

Mvh // Martin

Hm, jag har också ett par D-lite 4 jag tänkt prova lite med en UPS jag fått låna av en polare!

Dock hört (läst) att det finns risk att man bränner blixtarna?

Jag en en Powerware 9125:
http://www.powerware.com/EMEA/UPS/9125_UPS.asp (fast utan extra batterierna)

Hur vet jag om det finns risk att den bränner blixtarna eller inte?

/Jocce

ANNONS
Götaplatsens Foto