Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En ny skrivare till Jul?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Nu när jag hållt på med digitalfotografering ganska länge skulle jag vilja ha ut bilderna på papper också, dels för känslan av att det faktiskt är en riktigt bild jag tar och inget att. Och del för att sätta upp på väggen.

Jag söker en skrivare som kan skriva ut foton på A4 i fin kvalitet på fotopapper. A3 får den gärna klara fast det är inget krav.

Hur mycket tror ni jag tvingas lägga ut? Vilken skrivare tror ni passar? Länkar?

Om ni undrar något är det bara att fråga. Vill gärna ha några vettiga svar, tack.

De stora tillverkarna har väl alla sin egen modell som lämpar sig för dessa applikationer.

Epson:s 1290 har varit rekommenderad tidigare (har en själv som jag är nöjd med), annars finns ju Canons 9000.

Möjligen att du skulle leta efter en skrivare där du kan byta varje enskild färgpatron separat. Epsonskrivaren enligt ovan har två patroner (en svart och en som innehåller övriga färger).

Ytterst avgörs väl detta av vad kalaset får kosta?

2 000 ungefär, eller är det för lite för en bra skrivare?

Det är SEK vi snackar om ;)

Senast ändrad:
Jag köpte en Canon S750, som jag är väldigt nöjd med.

kostar ca 2000-2500, beroende på var man köper den.
fördelar.
separata bläckpatroner för de tre olika färgerna, så man slipper byta hela patronen när den ena tar slut.
både usb och parallell så den fungerar till de flesta skrivarna.
skriver ut på A4 utan sorgekanter.
tja, jag är som sagt nöjd.
inte världens snabbaste skrivare, men den har fått beröm på annat håll också.

Om vi begränsar oss till enbart A4 då. Vad finns det för bra skrivare där som inte är alltför dyra?

ANNONS
Götaplatsens Foto