Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eos 1 DS vs 5 D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taiga

Aktiv medlem
Canon 1 DS vs 5 D, tacksam för alla synpunkter, för, nackdelar , brus, af, mm ? Ska jag köpa en beg Canon 1 DS eller en ny 5 D ?

Mvh
L-G

Taiga skrev:
Priset på en fin 1 DS ligger på ca 22-24 000 kr, en 5 D med cashback ligger på ca 25 000 kr.

21 500kr för en 5d från tyskland inkl. frakt. Tycker då att det är mer värt att få en ny 5d än en gammal 1d för samma pengar. Tror att bildkvaliten är ungefär det samma,dock bättre brus på 5:an.

5d kostar drygt 21 tusen - från Tyskland med cashback. Ett års garanti.

Jag hade tveklöst valt 5d.

Enda fördelen med 1Ds är att den är tätad?

1Ds:en har väl även bättre och snabbare AF, fler AF-punkter och bättre/större sökarbild?

FouFoto skrev:
5d kostar drygt 21 tusen - från Tyskland med cashback. Ett års garanti.

Jag hade tveklöst valt 5d.

Enda fördelen med 1Ds är att den är tätad?

Har du nåpn länk till den tyska sidan, är det nåt som tillkommer mer än fraktavgiften, gäller garantin om jag lämnar den på en svensk verkstad ?

Stod själv i samma situation, men en ny kamera är att föredra, tycker jag... Är för övrigt mer än nöjd !

Mvh/Patrik Fager

Köpte min via pixxass och jag valde att betala vid leverans - kostade nån hundring extra.

Taiga skrev:
Canon 1 DS vs 5 D, tacksam för alla synpunkter, för, nackdelar , brus, af, mm ? Ska jag köpa en beg Canon 1 DS eller en ny 5 D ?

Mvh
L-G

Det är stor skilnad på en 1ds och 5d vad det gller brus. Mycket har hänt och detta ses framför allt från 400iso och uppåt.
Jag hade tillfälle att köpa en 1ds beg men som ny för en månad sedan. Brusbilden är inte alls snygg mätt med dagens mått och 5d.
Tog några bilder och jämförde med 5d och bestämde mig för att avstå.

Mikael

ANNONS
Götaplatsens Foto