Annons

Eos 1D mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Det går ju inte neka till att den nya Canonmodellen verkar vara en ganska trevlig sak. Men hur fungerar en sensor på 1.3x för en glasögonbärare..kommer man kunna se hela sökarbilden?

Och när tror ni man kan få se en modell liknande 1D MkII med en fullformatsprocessor för under 30 000:-? Om 2-3 år kanske!?

Dags att sätta upp ett separat sparkonto för en 1D MkIV tror jag.. :=)
 

FouFoto

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Batterikapaciteten på X-Drive II är 4 GB från fullladdat. Men jag gillar inte riktigt den. Den är otroligt stötkänslig, förvisso, det är ju ändå en hårdisk.

Men jag upplever Trippern som ett bättre val iom att displayen visar lite mer info. USB II har båda modellerna.


www.zebramedia.biz
Oavsett X-Drive eller Tripper så är väl 40gb ett självklart val?

ca 300:- extra i båda fallen.

Eller har jag missat nåt?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
forstheim skrev:
Det går ju inte neka till att den nya Canonmodellen verkar vara en ganska trevlig sak. Men hur fungerar en sensor på 1.3x för en glasögonbärare..kommer man kunna se hela sökarbilden?
Det sitter en 1,5x förstoringsögonmussla på okularet. Den enda skillnaden mot 1v och 1Ds ska egentligen vara att autofokuspunkterna hamnar över en större yta, och det är ju ingen nackdel.

Och när tror ni man kan få se en modell liknande 1D MkII med en fullformatsprocessor för under 30 000:-? Om 2-3 år kanske!?
Canon har deklarerat att målet är att alla proffskameror ska ha fullformat. På 1D är hastigheten prioriterad och då har väl Canon inte ännu lyckats kombinera snabbhet, hög ISO med hög upplösning och fullformat.

Det är inte omöjligt att 1Ds kommer att sjunka i pris framöver när Nikon kommer med en konkurrent och kanske Kodak och Fuji får till det.

Dags att sätta upp ett separat sparkonto för en 1D MkIV tror jag.. :=)
Om två år kanske mk III kommer, då har du nog full format.
 

dsmannen

Aktiv medlem
gunau skrev:
Har någon hört något om en "uppföljare" till 1Ds? Kan man kanske hoppas på en prissänkning om det kommer nytt? Jag har sett att man i USA kan få en för, tyvärr ouppnåeliga, 7000 dollar. Någon som sett något eller hört något?
Du kan få köpa min till riktigt riktigt bra pris när jag får lös en eos 1d-mk2.
 

Omar

Aktiv medlem
Hej

Är det någon som har hittat en manual över kameran på nätet, kanske lite tidigt än men inte alldeles omöjligt. En som vill plugga på innan man får kameran.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej

Är det någon som har hittat en manual över kameran på nätet, kanske lite tidigt än men inte alldeles omöjligt. En som vill plugga på innan man får kameran.
Helt omöjligt ;)

Den lär ju inte hamna på nätet förens den släpps på marknaden... Eller så.. tyvärr..

Men det mesta om den hittar man ju i diverse trådar här på FS eller på www.robgalbraith.com (forumet). Där härjar ju dessutom Chuck W. som är Canons technical superviser, USA eller nåt..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Canon USA har en "Sales Brochure" på sin sida som du kan ladda ner. Den är nästan som en bruksanvisning.
 
ANNONS