Annons

Eos 1d MkII

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Nu har det kommit ut nya modeller från Canon men är det någon som vet ifall dom kommer ut med några modeller som ersätter Eos 1d MkII !! Eller får man nöjja sej med MkII N modellen ???

Med största sannolikhet kommer 1D mark III till Photokina. Men man kan inte vara säker.

Att byta från 1D mark II till 1D mark II N är väl kapitalförstöring?

StudioG skrev:
Ser ingen ide o betala bara för å få en större dispaly !!

Precis.

N-modellen är bara en uppfräschning av en bra modell. Precis som när Eos 20D blir 30D. Kul för dem som ingen kamera har, men inget som får en att byat upp sig.

/magnus (som valde att komplettera sin 1D mark II med Eos 5D istället för en 1D mark II N)

Hej

Har mark2 men ville ha ett andrahus till, är inte riktigt nöjd med min 20D som andrahus och tänkte att 30D inte blir mycket bättre (och hade rätt), så det fick bli ett Mark2N hus till.

Hade lite funderingar på att vänta till Photokina och se om de släpper något då, men jag lever i nuet och den som kommer är säkerligen dyrare.

Är ju nöjd med mina Mark2hus, känns som det är jag som är den begränsande faktorn, inte husen.

Kommer ändå ha kvar 20D huset till annat, släkt och sånt.

Hälsningar

Omar Brännström

Jag väntar fortfarande på min 1D Mark IIN..
Har tänkt behålla den lääänge och därmed sätta punkt och utropstecken för diverse kamerabyten på väldigt länge.
Jag har en 350D också, fungerar utmärkt och som komplement i fall jag behöver en smidigare kamera med mig.

/Benny

ANNONS