** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Kan någon hjälpa mig med identifikation av denna fågel. Jag har själv ingen aning vad det är.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • 1503_solna_294-12.jpg
    1503_solna_294-12.jpg
    410.9 KB · Visningar: 73
  • 1503_solna_294.jpg
    1503_solna_294.jpg
    431 KB · Visningar: 79
And

Det är ju gott om änder i våra vattendrag just nu. Men denna hölls sig en bit bort från dom andra och har en liten annan täckning än vanliga änder. nån som vet nått om detta??
 

Bilagor

  • And i Ätran-5427.jpg
    And i Ätran-5427.jpg
    85.6 KB · Visningar: 85
Hybrid eller??

Hybrid.jpg

I söndags fann jag denna gås strax norr om Svarttorp/F
Gul näbb och orange fötter som en grågås men med vita kinder. Fick intrycket att den var större än en grågås, som det fanns ett tiotal runt omkring. Kan det möjligen vara en korsning av grågås och kanadagås? Jag har inte så stor kunskap om fåglar och vet inte om korsning dem emellan är möjlig.

Hälsar
Matchis, en nybörjare på fågelskådning
 
Hybrid eller??

Visa bilaga 137742

I söndags fann jag denna gås strax norr om Svarttorp/F
Gul näbb och orange fötter som en grågås men med vita kinder. Fick intrycket att den var större än en grågås, som det fanns ett tiotal runt omkring. Kan det möjligen vara en korsning av grågås och kanadagås? Jag har inte så stor kunskap om fåglar och vet inte om korsning dem emellan är möjlig.

Hälsar
Matchis, en nybörjare på fågelskådning

mkt vanlig gåshyrbrid mellan grågås och kandadagås.

Med vänlig hälsning peter berglin, Jönköping
 
Det är ju gott om änder i våra vattendrag just nu. Men denna hölls sig en bit bort från dom andra och har en liten annan täckning än vanliga änder. nån som vet nått om detta??

Tycker inte den stämmer in på någon art jag känner till. Skulle gissa på att det är någon slags tamand möjligtvis hybrid...
 
Kan det här vara en snösiska? Fotograferad i Pasvikdalen i Norge för några dagar sedan.

Mvh,
Andreas
 

Bilagor

  • siska.jpg
    siska.jpg
    79.4 KB · Visningar: 51
Hej!

Går det att se om denna är en röd eller brun?
Tagen utanför Ängelholm igår. C:a 20 glador svärmade runt på platsen...

/Mats
 

Bilagor

  • 2015_0313_143559-Redigera.jpg
    2015_0313_143559-Redigera.jpg
    42.9 KB · Visningar: 58
ANNONS