Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Får inte plats i Slingshot 200

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobfag

Aktiv medlem
Fick Lowepro slingshot 200 i födelsedagspresent. Det står överallt att den ska rymma en systemkamera med 80-200 objektiv + 3-4 ytterligare objektiv. Idag skulle jag byta över från gamla väskan, men då får min kamera + 80-200 inte plats, går inte att stänga dragkedjan, det blir för lång.

Hur gör ni som lyckats, ska jag byta den?

Lowepro Slingshot 300 är nog mer lämplig för en 80-200 plus ytterligare objektiv. Den är dock rätt mycket större.

Inte en chans att du får plats med ett 70/80-200 monterat på hus i den väskan, jag har mitt vid sidan om hus + 24-70 (eller annan mellanstor zoom). Om du behöver ha det monterat på kameran hela tiden är det inte rätt väska för dig tyvärr.

OK, tanken med slingshot är ju att komma snabbt åt kameran med objektivet. Och det är ju lite surt att behöva montera på objektivet varje gång om man är ute på fotorunda med det objektivet.
Undrar varför väskan beskrivs så att det får plats, se bara recensionerna här på FS

Du borde kollat på www.lowepro.com först. De har en riktigt bra sida med bilder och symboler som visar vad som ryms i väskan. Det här är saxat beskrivningen av Slingshot 200.

"Perfect for photojournalists, the SlingShot 200 AW uses a unique sling design to go from "carry mode" to "ready mode" in just seconds. Carried comfortably on the back, it easily rotates to the front so you can get to your camera quickly. The SlingShot 200 AW holds an SLR with mid-range zoom lens attached 3-4 extra lenses, cables and accessories and has a full access lid to make loading it a snap. This feature-rich bag also includes a built-in memory card pouch, micro fiber LCD cloth and two generous organizer pockets. It is certain to surprise even the most demanding photojournalists. To help you make the most of this Lowepro bag take a look at our new product video."

Nä, det blir att ramla tillbaka till affären och byta till 300. Tyvärr lite stor men där får det plats!

jag får ner min d300 och 70-200 af-s vr i min lowepro slingshot aw200,
det är bara bygga om väggarna lite.

Joachim, Menar du montera på andra hållet då? Alltså inte så att kameran blir lättåtkomlig från sidan via slingfunktionen?

Det ställer givetvis stora krav på väskan om man ena gången har en pannkaka på och nästa gång stoppar ner kameran med ett 400. Man får bestämma sig vad man vill skall kunna sitta på huset under transport och möblera därefter. Då kan det givetvis bli ett tomt utrymme framför linsen när pannkakan sitter på.

Vad man vill och hur man vill är mkt individuellt eftersom vi alla ställer olika krav (olika grader av lathet)

För egen del tycker jag det optimala är att kunna stoppa ner kameran i väskan utan att behöva byta objektiv, medan andra kanske vill återställa kameran med samma objektiv man hade när man plockade fram kameran.
lm

nje, ja har kvar slingfunktionen! tar upp kameran där med objektivet på, dock får ja inte ner något annat, men det funkar om man går ut en stund bara.
men har du möjlighet kanske det bästa är att byta,
beror ju på om man vill ha litet och smidigt, eller något som rymmer mkt.

Slingshot 300 kommit

Bestämde mig för att beställa hem en Slingshot 300 istället. Fick den igår och packade i min utrustning. Helnöjd, allt fick plats och väskan känna fortfarande lätt att använda. Blev lite orolig när jag så storleken, men tyckte inte det gjorde nåt när den var packad och färdig.

ANNONS
Götaplatsens Foto