Annons

Får inte till copywright tecket!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Man ska på PC kunna trycka alt+184 för att få till ett copywrightmärke, MEN det går inte på min dator!
Det finns ju även i custom shape tool. Jag får dit det med hjälp av att trycka där. Men sen när jag spara bilden & ska titta på den finns bara mitt namn. C är borta. Vad kan jag göra för fel?

Har ni några bra tips hur man enkelt väljer att märka sina bilder?

Mvh

© = Alt-184, med siffrorna på det numeriska tangentbordet, d.v.s. inte med siffrorna ovanför bokstäverna

© = Alt-184, med siffrorna på det numeriska tangentbordet, d.v.s. inte med siffrorna ovanför bokstäverna

Tack, då funkar det inte att göra så på min dator :O(
Betyder det att det är dax att köpa ny måntro?
Annat sätt jag kan få till det mottages tacksamt....

© = Alt-0169 funkar också, men på numeriska tangentbordet. Kom ihåg nollan dock, Alt-169 blir ®. Om man inte har ett sådant så... antar jag att man får använda "teckenuppsättning" i Windows. Finns i kontrollpanelen, eller om man har Win7 så är det bara att skriva in "teckenuppsättning" i Start-orbens sökfält.

Eller så kör du copy-paste från någon av alla de i den här tråden :)
Själv får jag fram det genom att trycka AltGr-c... men jag kör linux.

Om du inte får till det med tangenterna så kan du ju ta fram programmet "Teckenuppsättning".
(Startknappen/Alla Program/Tillbehör/Systemverktyg/Teckenuppsättning.)
Ett snabbare sätt är att ta fram "KÖR"-kommandoraden genom att trycka på "Windowstangenten + R", windowstangenten är den nere till vänster på tangentbordet med windowssymbolen.

När du fått fram kommandoraden skriver du charmap, sen kan du kopiera symboler och tecken därifrån.

ANNONS
Götaplatsens Foto