Annons

Föra över bilder från 20d

Produkter
(logga in för att koppla)

Slan

Aktiv medlem
Hur gör ajg ? för när ajg kolla i utforskaren så ser jag inte bilderna, och när jag kollar på dem i viewerutility så kan jag inte heller föra över dem.. nån som kan hjälpa mig och förklara hur ni gör med vilka program osv till er eos, 20d

Tack på förhand. Simon

funkar klockrent

Gör en mapp (t.ex "canonmapp"). Sedan kan du i viewerprogramet bara dra över aktuell mapp från minneskortet till din canonmapp med hjälp av musen. (vänsterklick-dra-släpp).

ofasen. men när ajg kollar där i viewer så ser jag bara jpeg filen, även om jag har ställt in rundad (90graders) L i fil, vilket borde vara Large jpeg + raw om inte jag är helt ute å cyklar.. ?

Pröva att ställa om Komunikationen till PTP i kameran

Som jag tippsade i en anna tråd och där hjälpte det tydligen

Jag fick det heller aldrig att funka med att tanka RAW-filer direkt ur min 20D. Rekommenderar att du köper en kortläsare istället.
//Niklas

är du säkert att du ställde in kameran i RAW + L läget? du kan ju välja mellan low-quality L och high quality L och RAW + high-quality L

Ska pröva med ptp, om inte det hjälper köper jag en kortläsare, vilket ajg ska ändå så.. tack för tipsen, återkommer.
Mvh Simon

Använder EOS Viewer 1.1.0.15 och det är inga problem med RAW-filer. Det är inte så att du tagit foto i den icke-kreativa zoonen för där sparas bilderna bara i jpg-format?

Ah... man får bara Raw filer i manuella inställningar ? haha.. har bara blivit macro änsålänge, =) det var ju dumt av mig. tack.

Mvh Simon

Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
1/1000
Av( Aperture Value )
5.6
Metering Mode
Evaluative Metering
Exposure Compensation
+2/3
ISO Speed
400
Lens
18.0 - 55.0 mm
Focal Length
55.0 mm
Image Size
3504x2336
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance Mode
Auto
AF Mode
One-Shot AF
Parameters Settings
Contrast Standard
Sharpness Standard
Color saturation Standard
Color tone 0
Color Space
sRGB
Noise Reduction
Off
File Size
4222 KB
Custom Function

så står det i viewer, vad har jag ställt in fel ?

ANNONS
Götaplatsens Foto